Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prawie 40-proc. wzrost przychodów Baltony

Autor: www.dlahandlu.pl 19 maja 2015 12:57

W I kwartale 2015 roku Baltona osiągnęła niemal 92 mln zł przychodów. Wynik ten zwiększył się o 37,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014. Jednocześnie spółka notuje wynik EBITDA na poziomie minus 0,5 mln zł , tj. o 3 mln zł lepszy niż w tym samym okresie roku ubiegłego, osiągając EBITDA za ostatnie 12 miesięcy w wysokości niemalże 13 mln zł.

– Osiągnęliśmy 92 mln zł sprzedaży, czyli blisko o 40 proc. więcej niż rok temu. Wynik zawdzięczamy głównie dobrej sprzedaży w sklepach na lotniskach oraz w segmencie gastronomicznym. Również strata netto zmniejszyła się zdecydowanie. Największy negatywny wpływ na wynik w pierwszym kwartale ma sezon zimowy  – mówi Piotr Kazimierski, członek zarządu Baltona SA. – Pierwszy kwartał w naszej branży jest tradycyjnie najsłabszy z całego roku. Sezon letni zaczyna się pod koniec czerwca i trwa do końca września. Tak jak w zeszłym roku zanotowaliśmy stratę, która jednak obecnie, zdecydowanie się zmniejszyła – twierdzi Kazimierski. - Warto przy tym zauważyć, że pomimo straty w I kwartale, wynik EBITDA za ostatnie 4 kwartały poprawił się z 9,4 mln na koniec 2014 do 12,5 mln na koniec 1 kwartału – dodaje.

Starta netto spółki wyniosła 3,5 mln zł.

Wynik netto Grupy Baltona jest negatywny ze względu na sezonowość oraz nieznacznie zwiększoną amortyzację względem 2014 roku. Z operacyjnego punktu widzenia Baltona osiąga obecnie solidne wzrosty, głównie w Polsce, dzięki znacznej poprawie w gospodarce i wzroście ruchu pasażerskiego oraz średniego wydatku na pasażera. W ostatnim czasie cena akcji sięgnęła prawie 8,50 zł , co przy obecnych wynikach i mając sezon letni przed sobą wydaje się bardzo atrakcyjna w ocenie Zarządu spółki.

W kwietniu 2015 roku zarząd przedstawił plan reorganizacji działalności spółki, który będzie realizowany do końca 2015 roku. Jego celem jest: optymalizacja procesów logistycznych, wykorzystanie rosnącej siły zakupowej grupy kapitałowej, optymalizacja poszczególnych linii biznesowych, rozbudowa centrów kompetencji. Efektem wprowadzanego procesu będzie oszczędność 3-4 mln zł poczynając od 2016 roku.

Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A. jest największym operatorem sklepów wolnocłowych w Polsce.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.