PRCH: W grudniu odwiedzalność centrów handlowych rośnie o jedną piątą

Property News 30 grudnia 2017 09:04

Odwiedzalność centrów handlowych w Polsce w grudniu rośnie o prawie 20 proc. w stosunku do innych miesięcy - wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych. W tym miesiącu największym zainteresowaniem klientów cieszą się sklepy oferujące biżuterię, zegarki, akcesoria i zabawki oraz książki.

Na podstawie raportu PRCH Turnover Index przygotowywanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, na przestrzeni ostatnich lat w grudniu największy wzrost zainteresowania ze strony klientów odwiedzających galerie handlowe notuje sektor sklepów oferujących produkty takie jak biżuteria, zegarki, sklepy zoologiczne, sklepy z upominkami, punkty oferujące telefony komórkowe, zabawki, akcesoria sportowe oraz księgarnie. - Wspomniane wyżej branże notują niemalże ponad dwukrotny wzrost wartości koszyka zakupowego w stosunku do pozostałych miesięcy w roku - mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych. 

Bardzo dużym zainteresowaniem Polaków w grudniu cieszą się również sklepy oferujące meble, elektronikę, dekoracje i akcesoria użytku domowego. Polska Rada Centrów Handlowych obserwuje również znaczny wzrost koszyka zakupowego, pośród sklepów działających w segmencie „zdrowie i uroda” takich jak drogerie, perfumerie, salony urody i salony optyczne.

Czas zakupów przed świętami i Sylwestrem to również bardzo dobry okres dla sklepów oferujących produkty spożywcze i żywność w centrach handlowych. - Co ciekawe sieci modowe oferujące odzież i dodatki nie notują aż tak spektakularnych wzrostów sprzedaży - dodaje Radosław Knap.

Branżą, która w najmniejszym stopniu korzysta z grudniowej gorączki zakupowej są kina, kluby fitness czy kręgielnie, których wyniki rosną zaledwie o 2 proc. w stosunku do pozostałych miesięcy w roku.

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu zauważa, że pomimo silnej reklamy dyskontów rośnie zainteresowanie sklepami mniejszymi oraz zakupami w internecie. - Z pewnością za kilka lat będziemy więcej kupować w sieci, także produktów spożywczych. Jest to najszybciej rozwijający się trend w sprzedaży. Rośnie też sprzedaż wielokanałowa, czyli omnichannel – połączenie zakupów wirtualnych z tradycyjnymi. Internetowe sklepy nie muszą odbierać klientów stacjonarnym sklepom. Warto połączyć te dwie formy sprzedaży i można spodziewać się wzrostu zysków. Sposób ten jest popularny wśród światowych firm. W Polsce dopiero raczkuje, ale jego rozwój będzie dynamiczny - mówi. 

Ostatnie dni grudnia to też czas wyprzedaży w centrach handlowych. Wiele sklepów obniżyło ceny towarów nawet o 60 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.