Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Agros-Nova: Sieciom wydaje się, że konsument widzi tylko cenę

www.portalspozywczy.pl 9 października 2014 13:09

- Na rynku możemy zaobserwować walkę cenową pomiędzy wszystkimi sieciami handlowymi. To zjawisko przekłada się na producentów, co niekiedy prowadzi do lekkiej farsy, bowiem toczona jest walka absolutnie o każdy grosz - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes Agros-Nova.

- Niejednokrotnie w jakiejś małej, lokalnej sieci pojawia się gazetka, pod którą podłożona jest tylko jedna paleta produktu, nie wiadomo skąd wzięta, możliwe, że nawet na stracie. Sieci handlowe odnoszą się później do faktu, że taka gazetka się ukazała. To powoduje dość dużo nerwów i stresów po obu stronach stołu negocjacyjnego - zauważa Sypek.

Zdaniem prezesa Agros-Nova, nie ma sensu kruszyć kopii o przysłowiowe dwa grosze w tę czy w tamtą stronę, bowiem na koniec dnia nie ma to znaczenia. Konsument tego typu różnicy w cenie nawet nie zauważa, a jedynymi osobami, które ją dostrzegają, są ludzie obserwujący statystyki w serwisach monitorujących ceny.

Szef grupy Agros-Nova uważa, że wojna cenowa pomiędzy sieciami w najbliższym czasie utrzyma się. - Nic nie wskazuje na to, aby było inaczej. Sądzę, że w najbliższej przyszłości nic nie spowoduje, żeby nagle ktoś zmądrzał na tyle, aby realizować normalną, długoterminową strategię, zamiast walczyć o każdy grosz - tłumaczy.

Jak twierdzi Sypek, na polskim rynku cały czas mamy więcej sieci handlowych, niż będzie ich w finalnym modelu, jaki wyłoni się w naszym kraju. - Obawiam się więc, że presja cenowa na producentów ciągle będzie miała miejsce. Niestety, nie ma u nas rynku rosnącego, a wręcz odwrotnie. Jak wynika z badań GfK, większość hipermarketów jest na minusie. Robią więc one wszystko, aby tę tendencję odwrócić. Przekłada się to między innymi na presję w stosunku do kupców - zauważa prezes Agros-Nova.

- Jedyne narzędzie walki o klienta, jakie sieci zauważają, to cena. Sieciom wydaje się, że konsument widzi tylko cenę, a nie zauważa innych czynników. Tymczasem prawda jest odmienna, pozostałe czynniki decydujące o decyzjach zakupowych są równie ważne - tłumaczy Sypek.

Marek Sypek będzie gościem debaty "Firmy spożywcze pod presją cenowo-kosztową" podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (15-16 października 2014 r., Warszawa).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.