Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Almy: Chcemy być solidną firmą dla klasy średniej

Autor: biznes.pl 7 maja 2013 09:36

Po bankructwie Bomi sentyment inwestorów do delikatesów bardzo się obniżył. Natomiast w ubiegłym roku i pierwszym kwartale br. wyniki Almy są bardzo obiecujące. Oceniam, że akcje Almy są obecnie bardzo niedowartościowane. Dlatego sam kupuję akcje spółki, której jestem największym właścicielem. W ostatnim miesiącu w trzech transzach kupiłem kilkadziesiąt tysięcy akcji - mówi w wywiadzie dla portalu biznes.pl Jerzy Mazgaj, prezes Almy Market.

- Nie dostrzegam atrakcyjnych spółek do przejęcia, które byłyby komplementarne do Almy. Dlatego teraz myślimy przede wszystkim o rozwoju organicznym. Detal jest czymś, na czym się znamy, nie myślę więc o dywersyfikacji działalności. Można nawet powiedzieć, że Krakchemia nie bardzo pasuje do tej palety firm, bo jest dystrybutorem hurtowym, a nie detalem z tym samym targetem klientów co Alma - mówi Jerzy Mazgaj.

Prezes zaznacza, że Alma chce być solidną firmą dla klasy średniej. Firmą z ambicjami, która ma duży wybór produktów, do której przychodzą ludzie, którzy od życia chcą więcej niż tylko zrobić podstawowe zakupy na cały tydzień. - Wiadomo, że nigdy nie będziemy tak duzi, jak Biedronka, ale też nie o to nam chodzi - mówi.

- Jeżeli Walmart miałby pojawić się na polskim rynku, to przez jakieś przejęcie. Na przykład przez zakup Biedronki czy innej sieci i jej wzmocnienie kapitałowe. Jest to możliwy scenariusz, ale mało prawdopodobny. Warto pamiętać, że w USA dobrze rozwija się Walmart i Whole Foods Market,bo mają różnych klientów - dodaje Jerzy Mazgaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    3,93

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.