Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Asseco zachęca do patriotyzmu gospodarczego

Autor: bankier.pl 13 marca 2016 13:08

Podczas debaty dotyczącej przyszłości polskiego rynku kapitałowego, w ramach XVI Konferencji Izby Domów Maklerskich, Adam Góral, prezes Asseco Poland przekonywał, że warto jest być patriotą gospodarczym - czytamy w bankier.pl

Prezes Asseco jest zagorzałym zwolennikiem patriotyzmu gospodarczego, czyli płacenia podatków w swoim kraju; wyboru Polaka, jeżeli istnieje taka możliwość i wzajemną pomoc. Spójrzmy na Izraelczyków, którzy po prostu w biznesie idą swoimi śladami. Pomimo różnic, np. w poglądach politycznych, potrafią się w kwestii finansowej dogadać – oświadczył prezes.

- Przykładowo, ja w biznesie, gdzie wiele spraw jest nieprzewidywalnych, wolę rozmawiać z Polakiem. Izraelczycy takie podejście rozumieją i musimy się od nich tego uczyć. Myśmy tego w Polsce ze względu na biedę przez 20 lat nie robili - stwierdził prezes Asseco.

- Nie mówię tego wszystkiego w kontekście „musisz”. Myśl o Polakach, jeżeli możesz, polska oferta jest podobna do zagranicznej, wybierz Polaka – dodał Góral, przestrzegając przed ślepym patriotyzmem.

Prezes Asseco zaznaczył, że patriotą gospodarczym można być na wielu płaszczyznach. Jest to możliwe nawet podczas pracy w zagranicznej korporacji. – Taka osoba bez przerwy powinna w swojej pracy myśleć, jak wciągnąć swoją korporację w zainwestowanie pieniędzy w Polsce – ocenił. 

W kontekście patriotyzmu gospodarczego Góral nawiązał również do czasów transformacji ustrojowej. - Ja byłem przeciwnikiem prywatyzacji bez polskiego kapitału. Od 25 lat głoszę ten sam pogląd. Wiedziałem, że jeżeli wszystko sprzedamy, tak jak np. w pewnym momencie zrobili to Słowacy, to staniemy się krajem zależnym. Zawsze wolałem, żeby to zostawało w polskich rękach, bo uważam, że kapitał ma narodowość – powiedział Góral, podkreślając jednak, że nie jet wrogiem obcego kapitału.

Konrad Raczkowski, kolejny panelista uzpełnił wywód prezesa o obserwację poczynioną w Norwegii.

– W czasie jednej z wizyt w Norwegii poznałem historię likwidacji jednego niemieckiego sklepu. Zniknął on z mapy po ledwie pół roku funkcjonowania, bo brakowało klientów. Gdy zapytałem Norwegów, dlaczego jeżdżą kilkanaście kilometrów do innego sklepu, zamiast kupować w tym niemieckim, odpowiedzieli, że problemem nie jest to, iż ten sklep jest niemiecki. Problem polega na tym, że sklep nie jest norweski. Później na tym samym miejscu wybudowała się norweska sieciówka Kiwi i tętniła ona życiem. To pokazuje, że Norwedzy w pierwszej kolejności promują „swojego”, bo wiedzą, że on swoje pieniądze zainwestuje także w norweskie produkty – powiedział Raczkowski - czytamy w bankier.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.