Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Augeo: Przejęcie Piotra i Pawła może zmienić polski rynek handlu

Autor: dlahandlu.pl 2 sierpnia 2018 10:03

Prezes Augeo: Przejęcie Piotra i Pawła może zmienić polski rynek handlu Dariusz M. Budzeń, prezes Augeo Ventures/ fot. materiały prasowe

Zakup „Piotra i Pawła” i prawdopodobna transformacja tej sieci zgodnie z wizją przyszłego właściciela, zapewne inwestora branżowego, może zmienić rynek handlu w Polsce – uważa Dariusz M. Budzeń, prezes i managing partner Augeo Ventures. Jego zdaniem, wśród wymienianych potencjalnych inwestorów, Jeronimo Martins ostatnio wybierający bardziej prestiżowe lokalizacje mógłby być lepiej pozycjonowany do zapewnienia dalszego rozwoju Piotra i Pawła.

Przypomnijmy, według niepotwierdzonych informacji, w grze o Piotra i Pawła zostały dwie firmy, wśród których wymienia się Jeronimo Martins i Auchan.

- Nie jest przesądzone, ze inwestorem zostanie którakolwiek ze wskazanych sieci. Mówi się przecież i o innych kandydatach, np. obecnej w Polsce sieci SPAR, z korzeniami w RPA. Jeśliby wskazania na inwestora zawęzić do Jeronimo Martins i  Auchan, to podkreślić należy, ze oferta Piotra i Pawła, mimo pewnych oczywistych trendów konwergencyjnych, nadal znaczaco odbiega od oferty wskazanych podmiotów. I, w wymiarze symbolicznym, ciągle jest to jedyny już przedstawiciel,chyba zanikającej (po zniknięciu z rynku Bomi i Almy), kategorii „sieci delikatesów”. O ile jeszcze ta nazwa jest adekwatna do formatu „Piotra i Pawła” – mówi Dariusz M. Budzeń, w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl.

- Jeśliby brać pod uwagę aspiracje dwóch wymienionych potencjalnych inwestorów, to chyba Jeronimo Martins ostatnio wybierający bardziej prestiżowe lokalizacje mógłby być lepiej pozycjonowany do zapewnienia dalszego rozwoju Piotra i Pawła - dodaje.

Jego zdaniem, przejęcie P&P będzie mieć duże znaczenie dla rynku handlu w Polsce.

- Zakup Piotra i Pawła i prawdopodobna transformacja tej sieci zgodnie z wizją przyszłego właściciela, zapewne inwestora branżowego, będzie można uznać za transakcję, która może zmienić rynek jakościowo – mówi prezes. Augeo Ventures

Siec Piotr i Paweł informowqła dwa dni temu, że zgodnie z zapowiedziami jest w fazie finalizowania transakcji z inwestorem strategicznym, którego nazwa zostanie upubliczniona po sformalizowaniu umowy. Wyłonienie potencjalnych inwestorów nastąpiło po procesie due diligence oraz złożeniu przez zainteresowane podmioty ofert zakupu w ramach trwającego od jesieni zeszłego roku procesu sprzedaży sieci Piotr i Paweł przy wsparciu działu bankowości inwestycyjnej BZ WBK.

Sieć Piotr i Paweł działa od 1990 roku. W jej ramach działa 136 sklepów, przede wszystkim w
formacie supermarketów. Klienci mogą również robić zakupy przez internet z dostawą do domu (e-piotripawel.pl). W czerwcu 2018 roku wdrożono system „Skanuj i Kupuj” z płatnościami mobilnymi, umożliwiającymi ominięcie przez klientów kolejek, wykładania zakupów przy kasie i ponownego pakowania, a nawet bez wyjmowania portfela.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Sławomir 2018-08-02 14:26:33

    Gruapa PIP, która w 2017 iała 1,6 mld zł obrotu - i ten Wasz ekspert mówi, że to zmieni polski rynek handlu. Warto mieć świadomość jaki jest całkowity rynek, a potem się wypowiadać. Nota bene, inwestor miał być do końca lipca a nadal nie ma. nawet z tego co piszecie jest cały czas więcej niż jeden - czyli nie ma jednego pewnego zdecydowanego. Ciekawe jak to się skończy, praktyka Almy i Marcpolu oraz Bomi pokazała...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.