Prezes Bakallandu na XFRSiH: Producenci muszą dobrze słuchać konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2017 18:36

Prezes Bakallandu na XFRSiH: Producenci muszą dobrze słuchać konsumentów Marek Moczulski, prezes Bakallandu. Fot. PTWP

Warunkiem budowania konkurencyjności jest słuchanie konsumentów - im lepiej będziemy rozumieć oczekiwania konsumentów, tym bardziej będziemy dostarczać im produkty, których potrzebują – mówił podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu Marek Moczulski, prezes Bakallandu. Jego zdaniem, obecnie widoczne są trzy megatrendy: prozdrowotności, convenience oraz popularności produktów typu snack.

- Polska nie jest izolowanym miejscem, nie jesteśmy wyjątkowi. Musimy słuchać i obserwować co robią i mówią konsumenci nie tylko w Polsce ale i na świecie, bo to co jest na świecie wcześniej czy później do nas trafia. My to robimy - nasz dział marketingu bardzo mocno pracuje nad tym, czego rzeczywiście konsumenci potrzebują – mówił Moczulski.

- Mówię już nie tylko o kreowaniu marek ale o dobrym słuchaniu. Im lepiej będziemy rozumieć konsumenta, tym bardziej będziemy dostarczać produkty, których potrzebuje - dodał.

Jak oceniał, taka strategia wymaga czasu i mogą tez pojawić się pomyłki. – Jeśli jednak dobrze się słucha, ma się kontakt z konsumentami, to ryzyko popełnienia błędu jest znacznie mniejsze - zaznaczył.

Jak mówił, w portfelu Bakallandu są takie produkty, które są odpowiedzią na potrzeby klienta. – Na przykład nasze batony, bakalie, czy nowe produkty Delekty okazały się sukcesem. Widzimy doskonały odbiór konsumentów tego co oferujemy – podkreślał Marek Moczulski.

Zdaniem prezesa Bakallandu, na światowym rynku widoczne są trzy megatrendy. Pierwszym z nich jest trwająca już od lat moda na produkty prozdrowotne i styl życia „fit”.

- W tym megatrendzie można znaleźć mnóstwo mikrotrendów. Zdarzają się też sztucznie wypromowane produkty, jak np. bezglutenowe. Liczba osób uczulonych na gluten jest marginalna. Te produkty są konsumowane coraz powszechniej, ale trend ich popularności jest powoli wyhamowywany – mówił prezes Bakallandu.

Drugim megatrendem jest styl convenience, czyli wygody produktu, która zawiera się między innymi w opakowaniu. – To wiąże się z naszym stylem życia. Coraz mniej czasu spędzamy w domu, a coraz więcej w biurze, w drodze. Potrzebujemy opakowawnia, które spełni oczekiwania ludzi żyjących w biegu - tłumaczył.

Trzeci megartend to popularność produktów snakowych. - Snakowość ma wiele twarzy ale wszystko musi być wygodne i coraz bardzie zdrowe – oceniał Moczulski.

Jak informował, dwa lata temu w USA rynek produktów snakowych zdrowych miał wartość ponad 50 mld USD, a szacunki mówią, iż do 2025 roku wartość tego rynku na świecie wyniesie ponad 300 mld USD.

- Jest to megastrend nie do zatrzymania. Coraz większa jest liczba osób dbających o dietę, ruch, zdrowie. To jest ten target o który wszyscy wkrótce będziemy walczyć - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.