Prezes Carrefour Polska: W przyszłości internet znakomicie uzupełni naszą ofertę

www.portalspozywczy.pl 16 stycznia 2015 17:30

Jak przyznaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska, sklep internetowy pozostaje w sferze zainteresowań sieci. Z jego wypowiedzi można wysnuć wniosek, że uruchomienie e-sklepu Carrefoura to raczej kwestia "kiedy", niż "czy". Zapewne sieć zaczeka z taką inwestycją do momentu, gdy handel internetowy żywnością w Polsce stanie się rentowny.

- Najważniejsze dla Carrefour jest działanie omniformatowe, czyli zaoferowanie klientowi różnorodnych możliwości zrobienia zakupów. Oczywiście to, że coraz więcej osób robi zakupy przez internet, jest dla nas bardzo ważne. Dlatego kwestia handlu internetowego jest na pewno w sferze naszych zainteresowań. Jestem przekonany, że w przyszłości internet znakomicie uzupełni naszą bogatą i różnorodną ofertę sklepów tradycyjnych - komentuje Guillaume de Colonges.

Warto odnotować, że pierwszym krokiem Carrefoura w kierunku wejścia w naszym kraju w e-handel było przejęcie w grudniu 2013 r. 10 supermarketów pod szyldem Rast. Razem z akwizycją olsztyńskiej sieci, w portfolio Carrefoura znalazł się sklep internetowy E-Rast.pl. 

Oferta e-sklepu sieci Rast jest bardzo rozbudowana. Znaleźć można w niej tysiące produktów (w lipcu 2014 r. - 9 tys. artykułów) w 27 kategoriach. To m.in. świeże pieczywo, nabiał, owoce i warzywa, mięso i wędliny, ryby, dania gotowe, słodycze, przyprawy i sosy, zdrowa żywność oraz szereg innych kategorii spożywczych - poza alkoholem oraz wyrobami tytoniowymi. Oprócz tego za pośrednictwem E-Rast.pl zamówić można artykuły przemysłowe, kosmetyczne, prasę i artykuły gospodarstwa domowego. Sklep oferuje bezpłatną dostawę do domu przy zakupach powyżej 80 zł. Dla porównania, konkurencyjne sklepy Tesco Ezakupy czy Auchan Direct aktualnie nie oferują gratisowej dostawy od żadnego progu wartości zakupów (nie licząc kuponów rabatowych), a we Frisco.pl jest ona bezpłatna od 250 zł (za wyjątkiem Happy Hours, gdy próg wynosi 150 zł, lub pierwszych zakupów online).

W listopadzie 2013 r., czyli na parę tygodni przed przejęciem przez Carrefoura, przedstawiciele spółki Ibes, ówczesnego właściciela sieci Rast, zapewniali, że projekt e-sklepu okazał się sukcesem. - Prognoza dla rozwoju sklepu internetowego e-Rast jest bardzo pozytywna. Progres, jaki obserwujemy przez ostatnie 2,5 miesiąca bardzo nas cieszy. Mamy już bardzo wielu stałych klientów. Odzew rynku jest bardzo duży - okazuje się, że klient olsztyński jest już gotowy na zakupy spożywcze online - mówiła wówczas Aleksandra Przepiórka, koordynatorka ds. sprzedaży internetowej w Ibes.

Można założyć, że to właśnie sklep internetowy E-Rast.pl jest główną przyczyną, ze względu na którą Carrefour nie zdecydował się na zmianę szyldów 10 przejętych supermarketów Rast na własne. To pierwszy tego typu przypadek w historii działalności Carrefoura w Polsce. Wcześniej, przy okazji przejęć sklepów Champion, Globi, Hypernova czy Albert, francuska grupa zawsze decydowała się rebranding.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,09

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.