Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Carrefoura: Na rynku przetrwają najsilniejsi, a my na pewno będziemy wśród nich

www.portalspozywczy.pl 25 lipca 2014 14:23

Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska, uważa, że klienci, którzy w ostatnich latach odchodzili od hipermarketów, wrócą do nich, ale aby tak się stało, nie wystarczy sama poprawa koniunktury gospodarczej.

Pomimo tego, że konkurencja na rynku handlowym w Polsce jest bardzo silna, to ambicją sieci Carrefour jest utrzymanie miejsca jednego z wiodących liderów na rynku. To nasz priorytet. Na rynku przetrwają tylko najsilniejsi, a Carrefour na pewno będzie wśród nich. To, co nam w tym pomoże, to lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klienta. Widzimy ewolucję polskiego konsumenta i chcemy w tym dynamicznym procesie uczestniczyć. To, co jest ważne, to połączenie wizerunku Carrefour, który daje produkty bardzo dobre jakościowo, dobre smakowo, ale także produkty innowacyjne, nie zapominając przy tym o właściwym stosunku jakości do ceny. Z jednej strony cały czas bardzo istotna jest dostępność szerokiej gamy produktów, a z drugiej strony ważna jest też obsługa klienta. To jest coś, co tworzą nasi pracownicy i chcemy na to położyć szczególny nacisk. Naszym celem jest sprawienie, aby klient czuł się szczęśliwy, aby odnajdywał przyjemność z robienia zakupów.

Jak sprawić, by klient, który ostatnio odchodzi z hipermarketów, z powrotem do nich powrócił? Czy wystarczy do tego poprawa koniunktury gospodarczej, czy też będzie potrzebne coś więcej?

Na pewno to nie jest kwestia koniunktury. Z jednej strony olbrzymią trudnością w zarządzaniu dla nas jest, że posiadamy różne formaty, ale z drugiej strony daje nam to o wiele większe możliwości rozwoju niż konkurencji. Nie można działać w jednym i tym samym modelu dla wszystkich miast, miejsc i formatów. Ofertę musimy dopasowywać bardzo indywidualnie. Klient przyjdzie do hipermarketu tylko wtedy, kiedy oferta będzie szersza i idealnie skrojona pod jego potrzeby. Po drugie, musi być bardzo dobra jakościowo i asortymentowo, aby klient nie poszedł do innego sklepu. Po trzecie, ważne jest to, co odróżnia hipermarkety od dyskontów i supermarketów, a więc szeroka oferta niespożywcza i silne kampanie promocyjne.

W ostatnich latach, zaprzestaliśmy troszeczkę rozwijania oferty tekstylnej czy oferty AGD i widzimy, że dzisiaj Polacy lubią i poszukują różnorodnych marek i różnorodnej oferty, nie tylko spożywczej. W związku z tym to może stać się dźwignią, jednym z kluczowych elementów rozwoju naszych hipermarketów. Bardzo ważne są też akcje promocyjne - trzeba je niezwykle precyzyjnie przygotować i dopasować do potrzeb klientów, żeby wiedzieli, że w dużych sklepach mogą znaleźć więcej, niż w dyskontach, czy sklepach osiedlowych. Klient musi mieć uzasadnienie do tego, żeby wsiąść w samochód i pojechać do hipermarketu, który jest nieco dalej, bo właśnie tam dostanie ciekawą, lepszą jakościowo, asortymentowo i cenowo ofertę.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bocian 2014-07-26 09:58:31

    wracaj żabo do Francji

  • Fanka 2014-07-25 17:36:38

    Nie tylko wśród nich ale może nawet powinien być na 1 miejscu, choćby ze względu na b.ładne stoiska działu warzywa-owoce, świeże mięso, wędliny i ryby, czego nie mozna powiedzieć o lidlach, biedronkach itp.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,27

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.