PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Prezes Dekady: Mniejsze centra i galerie handlowe mają teraz swój czas

Autor: dlahandlu.pl 9 sierpnia 2019 10:31

Prezes Dekady: Mniejsze centra i galerie handlowe mają teraz swój czas Dekada Konin, fot. materiały prasowe

Za 75 proc. podaży powierzchni handlowej w Polsce odpowiadają duże obiekty handlowe, zlokalizowane w największych aglomeracjach. Tylko w 2018 roku zostało w nich zrealizowane ponad 60 proc. podaży, podczas gdy mniejsze obiekty w miastach do 100 tys. mieszkańców stanowiły zaledwie 25 proc. inwestycji. W najbliższych latach punkt ciężkości przeniesie się na mniejsze formaty obiektów w niewielkich miejscowościach, nowo powstających dzielnicach i osiedlach.

Dziać się tak będzie zarówno za sprawą nasycenia rynku wielkopowierzchniowymi galeriami handlowymi, jak i w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów, którzy zwracają coraz większą uwagę na bliskość obiektów i wygodę dokonywania zakupów, a tym samym oszczędność czasu.

- Duże, wielkomiejskie galerie handlowe coraz mniej skupiają się na funkcjach stricte handlowych. Ewoluują w stronę miejsc rozrywki, rekreacji czy nawet pracy, oferując przestrzenie biurowe, gastronomiczne, przedszkola, kluby fitness czy szkoły tańca. A klient wracający z pracy do domu chce przede wszystkim zrobić szybkie zakupy i pozostały czas przeznaczyć na odpoczynek, inne aktywności, czy po prostu spędzić go z bliskimi. Jeśli centrum handlowe ma blisko miejsca pracy lub domu, a do dyspozycji wygodny parking pozwalający zatrzymać się jak najbliżej wejścia do sklepów, codzienne zakupy zrobi w ok. 15-30 minut. Takie zakupy może powtarzać nawet codziennie lub kilka razy w tygodniu i nadal mieć poczucie dobrze wykorzystanego czasu – mówi Aleksander Walczak, prezes Dekada S.A.

Zmiana optyki w kierunku mniejszych obiektów handlowych dotyczy nie tylko mieszkańców dużych miast, ale także tych, w których duże galerie handlowe nigdy nie powstały, ale były celem turystyki zakupowej.

- Czas i wygoda są jednymi z głównych czynników determinujących nasze podejście do zakupów. Tworząc pierwszą Dekadę byliśmy tego świadomi, ale wtedy musieliśmy konkurować jeszcze z efektem ekscytacji wielkimi galeriami, które na jakiś czas odsunęły te wartości na dalszy plan. Dziś konsumenci są już trochę zmęczeni codziennym pędem i mnogością bodźców, ale też dużo bardziej świadomi swoich potrzeb, dbają o jakość życia, czas dla siebie i doceniają rozwiązania, które ułatwiają im życie. Stąd też bardziej cenią sobie przyjazne, śródmiejskie czy osiedlowe centra i mniejsze galerie handlowe blisko domu, w których mają dostęp do najpotrzebniejszego na co dzień asortymentu. Wielkomiejskie galerie będą nadal licznie odwiedzane przez klientów, ale już w nieco innym celu. Zakupy będą jedynie dodatkiem do innych funkcji i będą odbywać się raczej przy okazji. Już teraz w tego typu obiektach zmieniają się koncepty samych sklepów - coraz częściej pełnią funkcje showroomów czy salonów reprezentacyjnych dla marek, których zakup przenosi się do Internetu - dodaje Aleksander Walczak.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7604
Ilość aktualnych ofert: 499326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.