Prezes Dino: W 2017 r. koszty wynagrodzeń wzrosły o 40 proc.

Autor: dlahandlu.pl 19 marca 2018 13:10

Prezes Dino: W 2017 r. koszty wynagrodzeń wzrosły o 40 proc. fot. Dino

Dino Polska zamierza utrzymać dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży LfL oraz poprawiać rentowność - poinformował prezes spółki Szymon Piduch. Dodał, że w 2017 roku koszty wynagrodzeń wzrosły o 40 proc.

- Będziemy pracować nad utrzymaniem wysokiego wzrostu LfL. Oczekujmy, że w tym roku sprzedaż LfL także wzrośnie dwucyfrowo - powiedział. - Na skutek ekspansji sieci, nasza siła zakupowa będzie rosła, co powinno przełożyć się na lepsze warunki u dostawców. Oczekujemy, że rok do roku będziemy poprawiać naszą rentowność - dodał.

Dodał, że w 2017 roku koszty wynagrodzeń wzrosły o 40 proc. m.in. na skutek zatrudnienia większej liczby pracowników, wzrostu płacy minimalnej i podwyżek. W tym roku koszty wynagrodzeń będą dalej rosły.

Przypomnijmy, że w 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Dino sięgnęły 4 515,9 mln zł i były o 34 proc. większe niż rok temu. Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w 2017 r. 16,2 proc. wobec 11,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

Prezes podkreślił, że choć nie wykluczone są akwizycje regionalnych sieci, rozwój Dino oparty jest na własnych sklepach. -Wierzymy, że jest to dla nas najlepszy sposób na wzrost. Nie wykluczamy przejęć, ale nie chcemy wywracać do góry nogami naszego modelu rozwoju – poprzez budowanie własnych sklepów na własnych działkach. Są sieci regionalne, które pasowałyby do nas ale na razie nie stać nas na nie. Jeśli pojawią się racjonalne ceny, będziemy rozmawiać – powiedział.

Sieć informowała już wcześniej, że do 2020 roku planuje zwiększyć liczbę sklepów do 1200. Po tym czasie, rozwój nadal będzie możliwy – zapewnia spółka.

- Nadal będziemy budować bazę działek, by tworzyć podstawę pod rozwój po 2020 roku. Zamierzamy otwierać nowe sklepy zarówno na tych obszarach, gdzie już znajdują się nasze placówki, jak i w regionach, gdzie jeszcze nas nie ma, czyli na północy i wschodzie Polski. Uważamy, że nasz format kreuje dużą możliwość zagęszczania – powiedział Szymon Piduch.

Sieć nie zamierza rozwijać konceptu franczyzowego, choć przyznaje, że niektóre placówki Dino funkcjonują w systemie franczyzowym. – Mamy obecnie 13 marketów franczyzowych, ten model rozwija się w tempie 1 marketu rocznie – mówił prezes.

  • obserwator 2018-03-21 09:34:27

    to ładnie pracownicy byli wyciśnięci

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.