Prezes Dino: W tym roku przyspieszymy otwarcia sklepów i zwiększymy inwestycje

Autor: dlahandlu.pl 19 marca 2018 09:49

Prezes Dino: W tym roku przyspieszymy otwarcia sklepów i zwiększymy inwestycje Na zdj. prezes Dino Szymon Piduch

Dino Polska planuje wydać w tym roku o inwestycje 650 mln zł, wobec 457 mln zł w 2017 roku. Spółka zamierza w 2018 roku przyspieszyć tempo otwarć sklepów, uruchomić czwarte centrum dystrybucyjne oraz rozpocząć budowę drugiego zakładu mięsnego Agro-Rydzyny.

- W 2018 r. będziemy kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacujemy na około 650 mln PLN. Planujemy otwarcie większej liczby sklepów niż w 2017 r. oraz uruchomienie czwartego centrum dystrybucyjnego. Rozpoczniemy także budowę drugiego zakładu mięsnego Agro-Rydzyny – mówi prezes Dino Szymon Piduch w liście do akcjonariuszy.

- Otoczenie rynkowe, w tym rosnąca siła nabywcza Polaków związana z poprawiającą się sytuacją ekonomiczną i rosnące ceny konsumpcyjne, sprzyjają rynkowi handlu detalicznego artykułami spożywczymi. Uważam, że pozytywne tendencje widoczne na rynku konsumenckim utrzymają się także w kolejnych kwartałach, a to, w połączeniu z atrakcyjnością formatu Dino – nowoczesnych supermarketów, zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów i oferujących szeroką gamę produktów spożywczych w konkurencyjnych cenach, powinno sprzyjać dalszemu wzrostowi skali działalności i poprawie sprzedaży w ujęciu like-for-like - dodał.

Jak poinformował prezes, w 2017 roku sieć marketów Dino powiększyła się o 147 nowych sklepów i na koniec 2017 r. liczyła 775 placówek. Łączna powierzchnia sali sprzedaży 31 grudnia 2017 r. osiągnęła poziom 295,2 tys. m2 i była o 23,8 proc. większa niż rok wcześniej. Geograficznej ekspansji marketów towarzyszy wysoki wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (like-for-like), który w 2017 r. wyniósł 16,2 proc. Jak ocenia Szymon Piduch, było to wynikiem konsekwentnej pracy nad asortymentem produktów, które oferujemy naszym klientom.

- Monitorujemy ich preferencje i dostosowujemy naszą ofertę, poświęcając dużo uwagi produktom świeżym oraz markowym. Częściowo za wzrost sprzedaży like-for-like odpowiada także proces dojrzewania naszej sieci i rosnąca rozpoznawalności marki Dino. W ostatnich trzech latach zwiększyliśmy liczbę marketów o 365, co stanowiło 47 proc. wszystkich placówek handlowych Dino na koniec 2017 r. – powiedział prezes Dino.

Znaczący wzrost sprzedaży like-for-like w połączeniu z rozwojem sieci Dino skutkował wzrostem skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 34 proc. do 4,5 mld PLN w 2017 r. z 3,4 mld PLN w 2016 r. Rosnące korzyści skali i dźwigni operacyjnej pozwoliły na dalszą poprawę rentowności prowadzonego biznesu. Wynik EBITDA zwiększył się w 2017 r. o 39 proc. do 401 mln PLN.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.