Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Emperii: Sprzedaż w branży handlowej idzie bardzo źle

Autor: PAP 16 maja 2013 21:52

Sprzedaż na rynku handlu detalicznego w II kwartale będzie słabsza niż w I kwartale, jednak Emperia spodziewa się, że jej wyniki będą istotnie lepsze od średniej rynkowej - ocenił prezes spółki Dariusz Kalinowski. Spółka w I kwartale otworzyła 2 sklepy, a w II kwartale planuje otwarcie 3 kolejnych.

"Sprzedaż w II kwartale idzie bardzo źle. Myślę, że II kwartał pokaże istotnie gorsze wyniki na FMCG na sprzedaży porównywalnej dla pozostałych graczy niż I kwartał. Jestem jednak optymistą co do tego, że różnica między Stokrotką, a pozostałymi w II kwartale będzie istotnie wyższa niż to co pokazaliśmy w I kwartale" - powiedział na konferencji Kalinowski.

"Były tygodnie, w których sprzedaż w hipermarkety notowały spadek LFL rzędu 20 proc. rdr. Supermarkety w rekordowym tygodniu II kwartału traciły 12 proc. sprzedaży rdr" - dodał.

Zdaniem Kalinowskiego spadki wynikają z zarówno z efektu bazy, jak i słabej koniunktury.

Spółka podała, że z badań Nielsena wynika, iż wartość sprzedaży w segmencie supermarkety LFL (sprzedaż porównywalna) na stałej próbie sklepów z wyłączeniem Stokrotki w I kwartale 2013 r. spadła o 3,2 proc. W tym samym okresie badanie na stałej próbie sklepów Stokrotka wykazało wzrost wartości sprzedaży o 0,4 proc.

"Naszym celem jest zwiększenie wskaźnika wartości sprzedaży z metra kwadratowego w sieci Stokrotka do poziomu 1,7-1,8 tys. zł. Jest to do osiągnięcia w perspektywie kilku lat" - powiedział Kalinowski.

Średnia sprzedaż z jednego metra kwadratowego Stokrotki w I kwartale wyniosła 1.365 zł, czyli o 0,4 proc. więcej rdr. W tym czasie ten wskaźnik dla całego segmentu supermarketów spadł o 2,5 proc. rdr.

Kalinowski poinformował, że największe nasilenie kosztów związanych z uruchomieniem własnej logistyki i centrum dystrybucyjnego dla sieci Stokrotka przypadnie na lipiec i pierwszą połowę sierpnia.

"Od początku lipca przejmujemy od Eurocashu i Tradisa dostawy do naszych sklepów, w kolejnych tygodniach będziemy przenosić kolejnych pozostałych dostawców, dysponujących własną logistyką. Cały proces migracji dostawców zakończy się we wrześniu" - powiedział.

"Ten okres będzie generował największe koszty, gdyż ze względu na cykl rotacji towarów będziemy sprzedawać produkty kupione na starych warunkach samemu ponosząc koszty transportu do naszych sklepów. Mniej więcej od połowy sierpnia powinny wejść w życie nowe kontrakty, których negocjacje kończymy właśnie ze wszystkimi dostawcami" - dodał. Prezes podkreślił, że priorytetem dla spółki w tym okresie będzie takie przeprowadzenie operacji, aby nie była odczuwalna przez klienta.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.