Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Frisco.pl: Ten rok dla branży online może upłynąć pod hasłem konsolidacji

Autor: dlahandlu.pl 5 lutego 2016 09:42

Prezes Frisco.pl: Ten rok dla branży online może upłynąć pod hasłem konsolidacji Na zdj. Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl, fot. Frisco

- Rok 2015 w handlu można uznać za udany. Praktycznie przez większość czasu mieliśmy do czynienia z wyraźną poprawą nastrojów konsumenckich – w grudniu 2015 TNS Consumer Index wzrósł o 4 pkt. r/r. To z kolei pozytywnie wpłynęło na skłonność Polaków do wydatków, a w konsekwencji na branżę handlową - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Katarzyna Kazior, prezes zarządu Frisco.pl.

- Jeśli chodzi zaś o rynek e-commerce, początek roku upłynął pod znakiem zmian prawnych dot. sklepów internetowych wprowadzonych pod koniec 2014. Jednak pomimo obaw, jakie wiązały się z nowymi przepisami, branża dobrze się do nich przygotowała i wyszła z tej sytuacji obronną ręką, a w całym roku byliśmy świadkami jej stabilnego rozwoju. Z jednej strony rynkowi gracze stawiali na rozbudowę asortymentu, by zwiększać koszyki i zmniejszać udział kosztów własnych w sprzedaży. Z drugiej rozwój sektora to ogromna zasługa konsumentów, którzy kupują w sieci częściej i więcej - dodaje Katarzyna Kazior.

- Na rosnącą popularność zakupów online składają się już nie tylko atrakcyjne ceny, ale coraz większą rolę odgrywają też wygoda czy oszczędność czasu. Trudno się więc dziwić, że coraz większego znaczenia nabiera m-commerce. W ostatnim czasie e-sklepy mocno dostosowywały swoją ofertę do wymagań użytkowników mobilnych i zakładam, że segment mobile wraz z całym e-handlem będzie się dynamicznie rozwijać również w 2016. Spodziewam się też, że kolejny rok dla branży online może upłynąć pod hasłem konsolidacji - albo funkcjonalności, albo udziałów, tym bardziej, że ten rynek już dziś jest dość mocno rozdrobniony. A jako że klient staje się coraz bardziej wymagający, żeby zapewnić mu nową jakość, lepsze standardy obsługi, dopasowane oferty bazujące na analizach, potrzebne są inwestycje, na które małych graczy nie będzie stać - wyjaśnia prezes Frisco.pl.


 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.