Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Grupy Muszkieterów: Do 2020 roku chcemy pozyskać 400 nowych franczyzobiorców

www.portalspozywczy.pl 29 grudnia 2014 14:47

Prezes Grupy Muszkieterów: Do 2020 roku chcemy pozyskać 400 nowych franczyzobiorców

Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, Grupa Muszkieterów, która w listopadzie tego roku przejęła 14 lokalizacji po sieci sklepów Nomi, rozgląda się za kolejnymi akwizycjami. - Trwają obecnie rozmowy z pewnymi grupami regionalnymi. Więcej nie mogę powiedzieć. Mamy zasadę, że do momentu podpisania umów niczego na temat negocjacji nie komunikujemy - oznajmił serwisowi Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów.

Jaką pozycję Grupa Muszkieterów chce zająć na polskim rynku w perspektywie roku 2020?

Cel, który ustaliliśmy to być na czwartej pozycji w głównej klasyfikacji firm handlowych w Polsce. Niezwykle ważne dla nas będzie więc zdobycie kolejnych udziałów w rynku. W roku 2020 w formacie supermarketów chcemy osiągnąć 25-28 proc. udziałów w rynku. Jeżeli chodzi o Intermarche mamy obecnie 1,7 proc. udział, chcemy go zwiększyć do 6-7 proc. W przypadku Bricomarche chcemy osiągnąć 17-20 proc. udziałów w rynku.

Co z przejęciami?

Zdajemy sobie sprawę, że musimy rozwijać się nie tylko organicznie, ale także poprzez przejęcia. Sytuacja temu sprzyja. Rynek jest coraz bardziej brutalny. Mamy deflację. Deflacja sprawia, że najsłabsze firmy wypadną z rynku. To oznacza, że pojawią się nowe możliwości akwizycyjne. Obecnie negocjujemy z dwiema regionalnymi grupami. Nie mogę podać ich nazw. Tak jak wspomniałem, zwiększenie udziałów rynkowych nie możemy ich wiązać jedynie z rozwojem organicznym. Musimy postępować tak, jak uczyniliśmy w przypadku Nomi i bacznie obserwować rynek. Być może pojawią się takie sytuacje, w których będziemy mogli bardzo szybko poprawić naszą sytuację na rynku. Polska dla Grupy Muszkieterów jest platformą rozwoju międzynarodowego. Chcemy zrobić wszystko, żeby nam się to udało. Mamy środki na rozwój przekazane przez naszą centralę.

Plany grupy są ambitne. Do 2020 r. Muszkieterowie chcą uruchomić w Polsce 500 nowych sklepów Bricomarche i Intermarche. W ciągu najbliższych pięciu lat grupa zamierza zainwestować w rozwój obu sieci blisko 6 mld zł, aby w 2020 r. osiągnąć obroty na poziomie 16 mld zł? Uda się?

Nasze cele są ambitne. Jednak nie mamy wyboru, musimy być ambitni. Inaczej musielibyśmy podjąć decyzję, że będziemy grupą wyłącznie regionalną. By istnieć a jednocześnie zapewnić sobie trwałość i rozwój na rynku polskim, musimy znaleźć środki i przypomnieć o wymiarze międzynarodowym grupy.

Na koniec 2014 r. prognozujecie 5,4 mld zł obrotów. W kolejnych latach planujecie dalszy dynamiczny wzrost. To możliwe na tak trudnym rynku? W jaki sposób chcecie to osiągnąć?

  • koń polski 2014-12-31 11:29:11

    poszukiwane jelenie

  • portos 2014-12-30 14:13:38

    inwestycje w handel są chybione

  • trabant 2014-12-30 11:31:28

    noworoczny koncert zyczen

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,98

  • Śr

    7,93

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.