Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Inquiry: Promocja była błędem, ale Lidl błyskawicznie opanował kryzys

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2016 14:00

Ocenę akcji marketingowej wystawia się w oparciu o jej efekty, a nie zamierzenia czy dobre chęci. Z tego powodu trzeba jasno powiedzieć, że akcja Lidla „Sprytnie i tanio kupować w Lidlu” okazała się wpadką sieci, która dużo kosztuje firmę, zarówno w sensie operacyjnym, jak i wizerunkowym - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Błąd ze strony sieci jest ewidentny - przede wszystkim w regulaminie nie pojawiło się żadne ograniczenie związane z liczbą zakupionych produktów czy górną kwotą zakupów, która może zostać zwrócona w przypadku niezadowolenia klienta. Taka otwarta konstrukcja promocji spowodowała, że wielu klientów wykorzystało pułap promocyjny do granic możliwości, zwracając puste opakowania po zakupach za kilkaset złotych.

Lidl nie docenił tego jak „sprytny” jest polski konsument, w negatywnym sensie tego słowa. Zauważmy przy tym, że Lidl działa na polskim rynku od 2002 roku i tworząc mechanizm promocyjny powinien wziąć pod uwagę specyfikę polskiego konsumenta. Jeśli w placówkach Lidl dochodziło do przepychanek między klientami, gdy w ofercie znalazły się buty Crocs czy torebki Wittchen, to trudno zakładać, że ci sami klienci w przypadku mechanizmu pozwalającego na odzyskanie całej kwoty za zakupy zachowają się z większym poczuciem odpowiedzialności czy elegancją.

Na plus trzeba Lidlowi zapisać, że błyskawicznie opanowali kryzys, a wręcz podejrzewam, że w przyszłości będzie to wzorcowe 'case study'. Firma podjęła szybkie i zdecydowane decyzje, a we wtorek (8.11) po południu sytuacja w odwiedzonych przez nas sklepach była już opanowana, choć jeszcze gdzieniegdzie widać było braki na półkach. Pomyłki zdarzają się najlepszym firmom, zaś o klasie Lidla świadczy szybka, bardzo sprawna reakcja - podsumowuje Agnieszka Górnicka.

Agencja badawcza Inquiry prowadzi badania konsumenckie dla sieci detalicznych i centrów handlowych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Oferuje wachlarz usług od analizy zachowań konsumenckich poprzez segmentację klientów po badania stref zasięgu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.