Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Inquiry: Święta zrekompensują spadki w ciągu roku

Autor: dlahandlu.pl 12 listopada 2014 11:01

Prezes Inquiry: Święta zrekompensują spadki w ciągu roku

Mimo poprawy w gospodarce, centra handlowe wciąż czekają na klientów. Wskaźniki podawane przez firmę Reveal Systems są systematycznie niższe od 100 - a więc rzadko osiągają poziom sprzed kilku lat. Składa się na to kilka czynników: w skali długoterminowej jest to przede wszystkim stopniowe nasycanie miast powierzchnią handlową i coraz popularniejsze robienie zakupów przez Internet - mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research.

Dodatkowo, wielu klientów przyzwyczaiło się do ciągłych wyprzedaży, promocji i obniżek - sieciom sklepów coraz trudniej jest sprzedać towar w regularnej cenie. Wszystko to sprawia, ze sytuacja w handlu nie jest łatwa.
Jeśli jednak porównać rok 2014 z danymi z poprzednich lat, nie jest on ani specjalnie lepszy, ani specjalnie gorszy od 2013 - niektóre miesiące przynosiły wzrosty ruchu w centrach handlowych, w innych odnotowano spadki. Na tle sytuacji z 2013 r. stosunkowo dobry był I kwartał bieżącego roku; bardzo dobre wyniki przyniósł także sierpień. Z kolei wrzesień był wyjątkowo słaby, a i pierwsze tygodnie października przyniosły duże rozczarowanie.
Sytuacja w handlu ożywiła się dopiero w ostatnich dniach października, kiedy zaczęły się pierwsze jesienne słoty. Tegoroczna ciepła i słoneczna jesień spowodowała przesunięcie szczytu jesiennych zakupów aż na koniec miesiąca, a być może nawet na listopad.
Niezależnie od wyników osiąganych przez centra handlowe w ciągu roku, grudzień jest tradycyjnie miesiącem zakupów świątecznych. W tym roku również oczekujemy grudniowego szczytu zakupów - nawet jeśli część handlu przeniosła się do Internetu, a klienci bardziej liczą złotówki, to zakupy prezentów mają szczególny charakter. Najbardziej intensywnym okresem jest ostatni tydzień przed świętami, kiedy w sklepach zaczyna się niemal oblężenie. Efekt ten pojawia się co roku, nawet w najtrudniejszych latach kryzysu, warto więc być przygotowanym na ten, decydujący o całorocznym wyniku, moment - podsumowuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bolekilolek 2014-11-12 15:56:37

    2,5-3 mln ludzi za granicą + wskaźnik urodzin niemal najniższy w Europie + pensje większości ludzi stoją w miejscu + emerytury stoją w miejscu + opłaty w przeciągu 3 lat baaardzo wzrosły + zadyszka wielu rodzin pobranymi w ostatnich latach kredytami hipotecznymi = oszczędności na wydatkach bieżących Polaków = spadek konsumpcji

  • prezes mądry 2014-11-12 14:12:17

    jakie jesienne słoty pogoda jak we werzesniu-słoneczna, jest bardzo głęboki kryzys i obrotów nic nie uratuje

  • janekekeke 2014-11-12 11:18:30

    raczej nie nadrobią, nikt nie lubi już kupować w galeriach...

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.