Prezes Jeronimo Martins: Chcemy, by Biedronka stała się „restauracją z jedzeniem na wynos”

Autor: Business Insider Polska 28 grudnia 2018 14:57

Prezes Jeronimo Martins: Chcemy, by Biedronka stała się „restauracją z jedzeniem na wynos” Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins. Fot. materiały prasowe Biedronki

Będziemy mieć coraz więcej produktów świeżych i dań gotowych, stając się w większym stopniu taką "restauracją z jedzeniem na wynos". Obecnie 40 procent sprzedaży Biedronki to produkty świeże, a chcemy podnieść ten wskaźnik do 70 procent. Będziemy się rozwijać w tempie 100-150 sklepów rocznie - mówi w wywiadzie z Business Insider Polska Pedro Soares Dos Santos.

Jak mówi Pedro Soares Dos Santos, zakaz handlu w niedziele ma swoje dobre i złe strony. - Zła jest taka, że konsumenci w Polsce tracą szansę, by kupować lepiej i mądrzej. Wiele osób straciło taką szansę. Z naszego punktu widzenia to oczywiście komplikuje sprawę, bo żeby utrzymać naszą produktywność, musimy włożyć w to więcej wysiłku. Ale muszę przyznać, że jestem zaskoczony, jak sprawnie udało nam się zareagować na zmiany w prawie. Choć oczywiście powoduje to większy stres, bo konsumenci mają mniej czasu na zakupy – mówi prezes Jeronimo Martins w rozmowie z Business Insider Polska.

Dodał, że Biedronka jest w stanie odrobić 70 procent obrotów utraconych w niedziele. - Tracimy pozostałe 30 procent - dodaje.

Podkreśla, że Jeronimo Martins koncentruje się na rozwoju organicznym. - Strategia polega na tym, by zaspokajać podstawowe potrzeby polskiego konsumenta. Podam przykład. Dziś Polacy lubią ryby, a my chcemy być liderem w sprzedaży ryb. I udało nam się to, z każdym rokiem zwiększamy ich sprzedaż. Polacy bardzo lubią również egzotyczne owoce. W ciągu ostatniej dekady zwiększyliśmy ich sprzedaż ponad 6-krotnie. Chcemy być w awangardzie spełniania potrzeb. Czy chcemy sprzedawać polskiemu konsumentowi wszystko, czego potrzebują do życia? Nie, chcemy zaspokajać 60-70 procent ich potrzeb. Polska ma dziś najnowocześniejsze dyskonty w Europie, a my jesteśmy najlepiej przygotowani na spełnianie potrzeb polskich konsumentów – tłumaczy prezes.

Pedro Soares Dos Santos podkreśla także, że minimalne wynagrodzenie w Biedronce jest o ok. 20-25 procent wyższe niż płaca minimalna w Polsce. - I nadal tak będzie. Co do zasady zatrudniamy ludzi na umowy o pracę i nie zamierzamy tego zmieniać. Stawiamy na rozwój talentów wewnątrz firmy. 90 procent awansów dotyczy ludzi, którzy zaczynali pracę w naszych sklepach. Mamy ponad dwa tysiące pracowników, którzy pracują u nas dłużej niż 10 lat. To świadczy o sile firmy. A ponad 500 osób jest z nami więcej niż 20 lat – wymienia.

Zauważa, że w ostatnich 10 latach Biedronka bardzo zwiększyła zatrudnienie. - Stworzyliśmy 50 tysięcy miejsc pracy netto. Będziemy się dalej rozwijać, być może w ciągu najbliższych dwóch lat także poza granicami Polski. W najbliższych latach powinniśmy otwierać 100-150 nowych sklepów rocznie - mówi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • albercik 2019-01-06 22:54:21

    jak narazie to Biedronka staje się jarmarkiem z chaosem towarów, wystarczy przejść się po sklepie

  • Łukasz 2019-01-03 10:10:55

    @ Panzer, Hans.



    Mamy otwarte granice, jedzcie podbijać Świat skoro wam tak źle w Polsce

  • david 2019-01-02 13:37:45

    do Panzera



    Powinienes wrócic do jakiejkolwiek szkoły żeby cokolwiek zrozumieć...tragedią nie jest Biedronka lecz twoje poglądy na świat...Najgorsze że nie wiesz nic a tak dużo piszesz.

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,38

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7280
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.