Prezes Maxima Grupe: Postrzegamy Polskę jako nasz strategiczny kierunek rozwoju

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2018 10:18

Prezes Maxima Grupe: Postrzegamy Polskę jako nasz strategiczny kierunek rozwoju fot. Dalius Misiunas

Polska to rynek bliski wobec naszego rodzinnego obszaru działania, czyli krajów bałtyckich, zwłaszcza Litwy, z której Maxima Grupe się wywodzi. Przekonała nas wielkość polskiego rynku, sześć razy większego niż cały rynek państw bałtyckich - tlumaczy powody inwestycji w Polsce Dalius Misiunas, dyrekor generalny i prezes zarządu Maxima Grupe.

Jest to także jeden z najszybciej rosnących rynków handlowych w Europie. Polska ma bardzo silną gospodarkę i dobrą pozycję pod względem demograficznym. Wszystkie te argumenty razem powodują, że Polska wydaje się dobrym miejscem, by zainwestować. Dowodem na to jest fakt, że większość międzynarodowych graczy jest obecna w Polsce już od jakiegoś czasu przez co konkurencja na rynku jest silna.

Jakie są plany Maxima Grupe wobec Polski. Jakie chcecie zająć miejsce na rynku?

Postrzegamy Polskę jako nasz strategiczny kierunek rozwoju. Zakończyliśmy transakcję zakupu Emperia Group, połączyliśmy dwie sieci Aldik i Stokrotka pod jednym brandem. Mamy zatwierdzone plany rozwoju dla sieci Stokrotka. Naszym celem jest więc rozwój biznesu w Polsce, integracja z Maxima Grupe i poszukiwanie synergii w ramach grupy.

Czym rynek polski różni się od krajów bałtyckich, a w czym jest podobny?

Specyfiką polskiego rynku jest wysoki poziom konkurencji, zwłaszcza po wprowadzaniu zakazu handlu w niedziele. Widzimy, że dyskonty są bardzo aktywne i stymulują rynek.
Jeśli chodzi o zachowania konsumenckie to specyfiką polskiego rynku, która jest korzystna dla detalistów, jest fakt, że Polacy chodzą często do sklepów, często codziennie. Polska jest słynna z tego, że klienci lubią mały format sklepów, co pokazuje, że czasy convenience nastały w Polsce zanim Europa myślała o pojawieniu się popularności sklepów convenience.

Polscy klienci są cały czas wrażliwi cenowo, lubią wiedzieć ile płacą za swoje zakupy. Dla sieci handlowych oznacza to konieczność poszukiwania efektywnych rozwiązań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • wiedzący 2018-12-09 16:29:51

    Nic dziwnego, wszak:

    -Polska to wielokrotnie większy rynek zbytu niż Baltics

    -Polska pozwala na oszukiwanie - struktura waszej Grupy, poprzez swoją sieć funduszy, pozwala na łatwy transfer zysków i NIEPŁACENIE podatków w Polsce

    -tu można dać upust swojej niechęci do Polaków, demonstrowanej na każdym kroku wobec pracowników

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    4,14

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 829
Ilość aktualnych ofert: 421032

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.