Prezes Piotra i Pawła: Nowa strategia współpracy z dostawcami pomoże rozwiązać problem pustych półek

Autor: dlahandlu.pl 12 września 2018 19:08

Prezes Piotra i Pawła: Nowa strategia współpracy z dostawcami pomoże rozwiązać problem pustych półek

O nowych relacjach we współpracy z dostawcami, zamknięciach sklepów i negocjacjach z potencjalnymi inwestorami rozmawiamy z Markiem Miętką, prezesem sieci Piotr i Paweł.

Jak idą rozmowy z potencjalnymi inwestorami?

Rozmowy nadal trwają i są bardzo zaawansowane. Chcielibyśmy utrzymać brand Piotr i Paweł na rynku, dlatego najlepiej by było, gdyby inwestor w całości kupił sieć i ją dokapitalizował. Takie rozmowy też są.

Generalnie mamy trzy scenariusze. Jednym z nich jest sprzedaż firmy operatorowi branżowemu, ale wtedy musimy wziąć pod uwagę, że sprzedaż trochę potrwa, choćby ze względu na konieczność zaakceptowania transakcji przez UOKiK. Możemy tu mówić nawet o sześciu miesiącach, które musiałyby upłynąć do sfinalizowania transakcji. Dlatego bierzemy pod uwagę także możliwość sprzedaży wybranych lokalizacji, na których mniej nam zależy. Wtedy zyskalibyśmy gotówkę i czas potrzebny na wdrożenie procesu restrukturyzacji. Trzeci scenariusz to sprzedaż firmy instytucji finansowej, które także znajdują się wśród naszych partnerów rozmów. Dla nas ten scenariusz byłby najlepszy, bo zachowalibyśmy brand i pozycję na rynku, która jest wyjątkowa.

Bez względu na to, który scenariusz się zrealizuje, będziemy prowadzić sklepy pod szyldem Piotr i Paweł i kontynuować realizację planu naprawczego.

Czy mógłby Pan powiedzieć cos więcej na temat tego planu?

Program jest realizowany w trzech obszarach – organizacyjnym, handlowym i nieruchomościowym. Część organizacyjna to kwestia uproszczenia skomplikowanej struktury prawnej, w jakiej działa spółka. Od 1 lipca już zredukowaliśmy pion zarządzania i mamy jeden trzyosobowy zarząd dla trzech spółek, zamiast trzech zarządów, dla każdej spółki osobno. Ponadto, wprowadzamy nowy system motywacyjny. Do tej pory ludzie pracujący w naszych trzech organizacjach czuli się mocno związani ze swoją firmą, ale tracili spojrzenie na całość biznesu. Chcemy, by w nowym systemie motywacyjnym top management był premiowany na podstawie osiągnięć innych, to spowoduje, że managerowie będą stymulować swoich kolegów i koleżanki do lepszych wyników. Widzimy, że jak tylko zaczęliśmy o tym mówić, już wzrosło zaangażowanie pracowników, ludzie zaczęli patrzeć, co mogą zrobić dla innych aby też działali lepiej.

  • Danuta 2018-09-18 10:13:28

    A ja trzymam kciuki aby marka Piotr i Paweł i najlepiej pod skrzydłami franczyzobiorców ,pozostała na rynku , bo nie wyobrażam sobie robić zakupów w Biedronce, Lidlu itp. Przeraża mnie w tych dyskontach bardzo ubogi asortyment towarów i na dodatek kiepskiej jakości. Najgorzej z wędlinami , serami , mięsem bo wszystko paczkowane z długimi terminami , a wiadomo jak długie terminy=dużo konserwantów i po zjedzeniu czegoś takiego można zacząć świecić w nocy...Jak franczyzobiorcy radzą sobie lepiej co zresztą widać po zaopatrzeniu w tych sklepach , a sklepy "własne" panów prezesów Piotra i Pawła mają problemy ciągną pozostałych ku przepaści , to może je sprzedać lub zamknąć?!

  • 1ukasz 2018-09-17 11:42:00

    W niczym nie pomogą rozmowy z dostawcami. Jedyny właściwy kierunek to Allegro - a jak nie chce - to Amazon. Inaczej gleba.

  • gapcio 2018-09-13 20:55:13

    kiedy w sklepiebrakuje towaru, to już za pozno na jakiekolwiek działania.Kolejka już jedzie w dół

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,90

  • Min

    1,45

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6224

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.