Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes POHiD: To będzie rok dyskontów i sklepów franczyzowych

www.portalspozywczy.pl 21 lutego 2013 22:11

Prezes POHiD: To będzie rok dyskontów i sklepów franczyzowych

- Spowolnienie gospodarcze jest faktem. Jednak handel znajduje się w tej sytuacji całkiem dobrze, choć oczywiście czyni to z wielkim wysiłkiem finansowym, operacyjnym, ofertowym, inwestycyjnym i konsolidacyjnym - mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Metro Group w Polsce, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Prezes POHiD: Handel będzie się rozwijał i notował wzrost sprzedaży
Zdaniem Renaty Juszkiewicz jednym z elementów, który będzie stabilizował całą gospodarkę oraz sprzedaż, będzie silny rynek wewnętrzny. - Dane z grudnia (2012 r. - red.) mogą oczywiście wywrzeć nieco studzący wpływ na handlowy optymizm, ale go nie gaszą. W ciągu całego 2012 r. roku tylko dwa miesiące miały negatywny wynik r/r, zaś pozostałe to wzrost sprzedaży i towarzyszące mu działania proefektywnościowe. Jeśli zatem tylko jesienią miesięczne wzrosty to przedział 2-3 proc., sierpień w okolicach 5 proc., wiosną podobnie, to przecież mniejsza sprzedaż miesiąca "świątecznego" r/r nie oznacza klęski, a wzrost sumaryczny całego roku wyższy mniej więcej dwukrotnie niż wzrost PKB. Mówimy o wzroście w okolicach 3,5 do 4 proc. Właśnie taki wynik otrzymujemy porównując sprzedaż całego roku 2012 do roku 2011. To dobry prognostyk - wyjaśnia Renata Juszkiewicz.

Rozwój polskiej gospodarki będzie stymulował także rozwijający się eksport. - Eksport jest dla sektora żywnościowego zabezpieczeniem przychodu w sytuacji zwolnionej dynamiki sprzedaży wewnętrznej - tłumaczy szefowa POHiD, która wskazuje jednocześnie na rosnący eksport produktów spożywczych za pośrednictwem sieci handlowych. - Trzy lata temu mówiliśmy o 2 mld zł, a dziś wartość eksportu poprzez sieci przekracza 5 mld zł.
Zdaniem prezes POHiD, w 2013 r. handel będzie się rozwijał i wykazywał dodatnie wyniki sprzedaży. - Oczywiście będzie to rok formatów mniejszych, czyli dyskontów i formatów "franczyzolubnych", a więc supermarketu i sklepu convenience. Konsolidacja i silna konkurencja w segmencie hipermarketów oznacza ich remodeling ofertowy i zwiększenie konkurencyjności cenowej. Hipermarkety wolniej, ale nadal będą się rozwijać - mówi Renata Juszkiewicz.
I dodaje: - Oczywiście wszyscy będą zmuszeni dyskontować sprzedaż. Rozwinie się rynek marek własnych i promocyjne serie produktów brandowych, na czym skorzysta konsument. Widać więc, że konkurencja się zaostrzy. Oznacza to, że procesom podtrzymania sprzedaży w dobie spowolnienia towarzyszyć będą intensywne procesy konsolidacyjne, w oparciu o przejęcia i fuzje kapitałowe, ale przede wszystkim o integrację na bazie np. systemów franczyzowych. To z kolei oznacza kolejny rok wzrostu znaczenia hurtu jako integratora rynku detalicznego. Tak czy inaczej, czeka nas ciekawy rok, który z pewnością zmieni geografię głównych graczy sektora handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.