Prezes POHiD: Wielokanałowość i rozwój nowych technologii to wyzwania 2017 roku

Autor: dlahandlu.pl 13 marca 2017 09:31

Prezes POHiD: Wielokanałowość i rozwój nowych technologii to wyzwania 2017 roku fot. Renata Juszkiewicz

Polski rynek charakteryzuje się różnorodnością formatów, które poszukują sposobów, jak sprostać konkurencji i odpowiedzieć na rosnące wymagania klientów w zakresie korzystania z nowoczesnych technologi. Wielokanałowość i rozwój nowych technologii to wyzwania 2017 roku - uważa Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji i wskazuje jednocześnie na zmiany legislacyjne, które będą ograniczeniem dla rynku handlowego.


W 2017 roku szczególnie problematyczna jest niepewność legislacyjna i widmo wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę, które uderzy w polskiego konsumenta ograniczając mu możliwość wyboru oraz wpłynie negatywnie na rynek pracy. Najboleśniej te zmiany odczują małe miasta i miasteczka, gdzie o znalezienie pracy jest najtrudniej. Projekt ustawy o zakazie handlu w niedzielę będzie miał negatywne konsekwencje dla polskiej gospodarki. Szacowane straty dla budżetu państwa z tytułu PIT i CIT wyniosą około 2 mld zł rocznie. Nakładane na handel ograniczenia mogą zmniejszyć nakłady inwestycyjne, które hamują rozwój firm. Wyzwaniami dla całej branży jest konsolidacja, rozwój formatów, rozwój nowych technologii oraz wymagający konsument. Prognozowany jest dalszy rozwój dyskontów i wzrost popularności sklepów convenience i sklepów osiedlowe z uwagi na swoją bliskość.
Trwają obecnie prace nad ustawą o ograniczaniu marnowania żywności, która nakłada sankcje na firmy z branży handlowej pomimo, że branża odpowiada za straty żywności zaledwie w wysokości 5 proc. czyli najmniej w całym łańcuchu dostaw. Jest również liderem w zakresie charytatywnego przekazywania żywności do Federacji Polskich Banków Żywności.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Patologia 2017-03-14 20:54:59

    Kto jeszcze słucha tych co sprzedali Handel Polski??

  • observator 2017-03-13 14:34:21

    Akurat argument o stratach dla budżetu jest czystą demagogią bo to nie oznacza, że ludzie nie będą jedli w niedzielę a tylko potrzebne zakupy zrobią np. w sobotę. Z drugiej strony ogłupianie ludzi spędzaniem wolnego, niedzielnego czasu w centrach handlowych zamiast np. rodzinnych zajęć rekreacyjnych na świeżym powietrzu jest też nie do przyjęcia.

  • Karol 2017-03-13 14:00:30

    W mojej ocenie nowe technologie wspomagające zwiększające się oczekiwania klientów zarówno detalicznych jak i biznesowych będą miały kluczowe znaczenie dla rozwoju handlu. Należy jedynie zdjąć okulary aktualnej perspektywy i doświadczeń, a założyć okulary możliwości jakie daje technologia oraz dane w relacjach z klientami na każdym poziomie - patrz Biedronka i jej 5 mln kart lojalnościowych (de facto 5 mln zapisów o zwyczajach klientów w formie elektronicznej) czy też transparentność cen i parametrów obsługi (vide platformy e-commerce dla handlu hurtowego). Kibicuję Pani Prezes we wsparciu handlu w zrozumieniu zachodzących zmian - bo nawet najmniejszy może wygrać z Goliatem o ile zastosuje inne metody handlu z klientem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,61

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8016

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.