Prezes Retail Institute: Centra handlowe nie zmienią się z obiekty rozrywkowe

Autor: dlahandlu.pl 10 października 2018 09:43

Centra handlowe nie przekształcą się w nowoczesne showroomy czy mające dominującą rolę rozrywkową obiekty. Oczywiście – te funkcje będą ważne, może nawet kluczowe, ale nie zastąpią generycznych jakim jest handel i usługi – uważa Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Jak podał Retail Institute, do Rady Ekspertów tej organizacji dołącza szerokie grono ekspertów z zakresu rozwoju i ekspansji sieci handlowych: Katarzyna Dąbrowska (Douglas Polska), Małgorzata Gabryś (OCTF/ 4F), Barbara Has (Orsay), Katarzyna Kopyra (Maxi ZOO), Joanna Jóźwiak (CCC SA), Urszula Sekuła (EMPIK SA), Marcin Rydz (Grupa VISTULA), Paweł Korobacz (YES Biżuteria), Wioletta Marona-Chrobot (Brandbq/Medicine, Bytom S.A), Dariusz Zająkała (iSpot Apple Premium Reseller) oraz Marek Jamroż (do niedawna grupa LPP). 

O ile Rada Strategiczna Instytutu określa wizję i koryguje kierunki działań, aby stworzyć przestrzeń do wypracowania nowych idei, tak Rada Ekspertów inicjuje, recenzuje i odpowiada za przebieg merytorycznych prac Instytutu. 

- Dziś branża retail ma zdecydowanie więcej pytań niż odpowiedzi. Stoimy przed ogromnym wyzwaniem jakim jest zaprojektowanie zmian, które będą odpowiedzią na to co dzieje się w otoczeniu społecznym, politycznym czy ekonomicznym biznesu. Wspólnie z członkami Rady Ekspertów patrzymy na przyszłość retailu ambitnie i w gruncie rzeczy nie podzielamy promowanych szeroko wizji przekształcenia centrów w nowoczesne showroomy czy mające dominującą rolę rozrywkową obiekty. Oczywiście – te funkcje będą ważne, może nawet kluczowe, ale nie zastąpią generycznych jakim jest handel i usługi. Jak będzie wyglądał proces zakupu – to już zadanie dla grupy projektowej  NextGenLab – bo to, że się zmienia, już widzimy np. na rynkach azjatyckich. Czy na tę zmianę będziemy mieli wpływ, czy dokona się poza nami, zależy już wyłącznie od nas - powiedziała Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Fundamentem projektów Retail Institute jest rzetelna wiedza na temat zmian zachodzących na rynku. Dzięki tworzonym w grupie blisko 130 centrów handlowych benchmarkom ReIndex: odwiedzalności, obrotów oraz OCR, a także współpracy z zespołami centrów i sieci handlowych odpowiedzialnymi za rozwój, organizacja analizuje trendy i szuka inspiracji do dalszych działań. Dołączenie do Rady Ekspertów RI przedstawicieli kluczowych sieci handlowych potwierdza obrany kierunek budowania silnej, eksperckiej organizacji opiniotwórczej w Polsce. 

- Od kilku miesięcy rozmawiamy właściwie codziennie. Chcemy włączyć w inicjowany przez nas nurt zmian jak najwięcej firm, zarówno centrów jak i sieci handlowych. Naszym celem jest otwarcie debaty na wiele ważkich tematów, tj. zakaz handlu w niedziele, zasadność wprowadzenia stałych terminów wyprzedaży w Polsce czy możliwość wypracowania systemu wymiany informacji pomiędzy centrami i sieciami handlowymi dot. kluczowych parametrów oceny efektywności naszych sklepów. Dyskusje to jednak nie wszystko. Wypracowane w grupie NextGenLab idee, w miarę możliwości, stopniowo powinny być dalej wdrażane systemowo przez zespół Retail Institute - mówi Katarzyna Kopyra, Expansion Manager Maxi Zoo. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.