Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes sieci Piotr i Paweł: Chcemy rozwijać się organicznie, nie potrzebujemy pomocy inwestora

www.portalspozywczy.pl 4 lipca 2013 13:07

Supermarkety Piotr i Paweł w perspektywie 3-4 lat nastawiają się na rozwój marek własnych, rozwój segmentu produktów świeżych oraz ekspansję sieci w nowych lokalizacjach. To wszystko pozwoli na osiągnięcie dwucyfrowego tempa wzrostu przychodów w kolejnych latach - zapowiada w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Piotr Woś.

- W naszej strategii cały czas chcemy rozwijać te segmenty, które są naszą przewagą, choć są trudniejsze do zarządzania, czyli produkty świeże: owoce, warzywa, mięso, wędliny, sery. W tym kierunku widzimy szanse do konkurowania innymi sieciami, głównie dyskontowymi - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Woś.

Dodał, że supermarkety Piotr i Paweł pracują nad zupełnie nowym projektem w segmencie ekonomicznych marek własnych, a produkty pojawią się jeszcze w tym roku. W tym celu sieć Piotr i Paweł z firmą Bać-Pol utworzyły Grupę Handlową PL Plus i wspólnie będą tworzyć markę własną economy.

Piotr i Paweł planuje otworzyć w tym roku 10 supermarketów i w kolejnych latach przyspieszyć rozwój do kilkunastu nowych placówek sieci rocznie.

- Zdradziłem już nieco szczegółów dotyczących strategii rozwoju sieci, będzie to rozwój marki własnej, produktów świeżych i utrzymanie tempa rozwoju placówek. Myślimy, że w perspektywie czasu przyjęte założenia pozwolą nam osiągnąć dwucyfrowy, a nie jednocyfrowy, jak w poprzednim roku wzrost obrotów - powiedział Woś.

W 2013 roku spółka może zanotować 5-9 proc. wzrostu sprzedaży.

- W zeszłym roku wzrost sprzedaży był na poziomie 9 proc. Myślę, że w tym wzrost nadal będzie jednocyfrowy, między 5 a 9 proc. Maj, w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 był zdecydowanie lepszy, ale nie wiemy, co przyniosą kolejne kwartały. W każdym razie nie spodziewamy się większego wzrostu niż w zeszłym roku - powiedział prezes.

- Wzrost obrotów planujemy osiągnąć za sprawą głównie otwarć nowych placówek. W sklepach starszych koncentrujemy się na utrzymaniu obrotu z lat ubiegłych - dodał.

Pytany czy Piotr i Paweł będzie wchodził do nowych lokalizacji w galeriach handlowych jako współinwestor, a nie tylko najemca Woś odpowiedział: - współpracujemy z wieloma inwestorami i jesteśmy raczej najemcą niż współinwestorem tego typu przedsięwzięć.

- Dziś rozwój rynku mieszkaniowego jest mniejszy i ceny nieruchomości pod inwestycje handlowe mogą już być bardziej atrakcyjne niż rok czy dwa lata temu, więc w perspektywie czasu nie możemy tego wykluczyć. Nie jest to jednak obecnie nasz kierunek działania - dodał. Prezes powiedział, że w ciągu najbliższych trzech lat proporcja ilości sklepów franczyzowych do własnych wyniesie 50 do 50, ale w dalszej perspektywie zależeć to będzie od lokalizacji.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.