Prezes sieci SPAR: Największy potencjał widzimy w supermarketach

www.portalspozywczy.pl 27 stycznia 2013 20:49

- Wiodącym formatem dla nas w Polsce będzie sklep SPAR Market o powierzchni od 200 do 1000 mkw. powierzchni. Takiej wielkości supermarkety przyjęły się doskonale na polskim rynku i w tym formacie widzimy największy potencjał rozwoju, i to właśnie na formacie SPAR Market będziemy koncentrować główne siły - mówi Wojciech Bystroń, prezes zarządu SPAR Polska.

Dodaje, że sieć będzie chciała wspierać rozwój formatu niewielkich sklepów SPAR Express. Jednak w przypadku dużych placówek EuroSPAR, to sprawa jest o wiele bardziej złożona. - To duże inwestycje, wymagają bardzo dużych nakładów finansowych. Niektórzy nasi franczyzobiorcy planują otwieranie dużych sklepów pod tym szyldem - ostatni przykład EuroSPAR w Ustroniu. Niemniej, musi to być dobrze przemyślana, indywidualna decyzja franczyzobiorcy, ze względu na wspomniane nakłady, które trzeba wyłożyć na budowę i uruchomienie sklepu w dużym formacie - wyjaśnia Wojciech Bystroń.
Według prezes SPAR Polska, trudno szacować ewentualne tempo rozwoju placówek pod szyldem EuroSPAR, jednak jest pewien, że przynajmniej kilka takich sklepów zostanie otwartych w najbliższych latach.
Wojciech Bystroń pytany, czy sieć zdecyduje się na otwieranie w Polsce hipermarketów pod szyldem InterSPAR, nie chciał udzielić jednoznacznej deklaracji. Stwierdził, że „to pokaże przyszłość". - Mamy odpowiednie technologie i wiedzę. Jeśli znajdzie się franczyzobiorca, który będzie chciał wejść w tego typu inwestycję to jesteśmy w stanie to przeprowadzić we współpracy ze Spar International - wyjaśnia prezes SPAR Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • GS "S.Ch." w Pieńsku 2013-01-29 08:38:11

    Natomiast zalecam rozwagę i ostrożność jeżeli chodzi o formułę Spar Expres, gdzie nie zawsze można zoptymalizować poziom ponoszonych kosztów, głównie osobowych (paradoksalnie trudniej tu niż w przypadku sklepu tradycyjnego, bo trzeba zapewnić obsługę kasy i stoiska serwisowego np. mięso/wędliny, gdzie występuje kolizja typu; brudne pieniądze a mięso itp., a z drugiej strony równoległa w czasie, permanentna konieczność obsługi programu handlowego przy stanowisku komputerowym, no i jeszcze troska o uzupełnienie półki i jej ochrona przed złodziejem, a to wymaga niestety, zaangażowania personelu na wyższym ilościowo poziomie niż w przypadku sklepu tradycyjnego...), w odniesieniu do uzyskiwanych obrotów i wynikających stąd wydajności na jego, problematycznej często, rentowności kończąc. To co (cały postęp w organizacji i technologii handlu) jest dobrodziejstwem w przypadku sklepów dużo powierzchniowych, staje się czasami udręką dla małych sklepów, a takimi z reguły są sklepy typu Exspres.

  • GS "S.Ch." w Pieńsku 2013-01-28 19:26:04

    I to się sprawdza w Pieńsku, 250 m2 powierzchni sprzedażowej, wykorzystanej do maksimum plus to wszystko co można w obrębie i za pomocą terminali w charakterze usług około handlowych, poza zbliżeniówkami, daje fantastyczny efekt, w formacie i pod logo SPAR, oczywiście. Zatem namawiam do współpracy, głównie spółdzielców z Samopomocy Chłopskiej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.