Prezes sieci Topaz o planach rozwoju: nowe sklepy i centrum logistyczne

Property News 21 marca 2018 16:27

Prezes sieci Topaz o planach rozwoju: nowe sklepy i centrum logistyczne

Już w 2016 roku, kiedy pojawiły się pierwsze projekty ustawy przygotowywanej wówczas przez NSZZ Solidarność, byłem orędownikiem tego rozwiązania, pod warunkiem, iż przyjęta regulacja będzie sztywna i będzie enumeratywnie określała wyjątki, których zastosowanie ustawy nie będzie dotyczyć - mówi Zbigniew Paczóski. Właściciel liczącej 111 sklepów sieci Topaz przyznaje, że nie straszne mu niedziele bez handlu i zapowiada kolejne otwarcia: sklepów i magazynu o powierzchni 40 tys. mkw.

Czym polskie marki handlowe wygrywają z konkurencją, której na polskim podwórku jest coraz więcej?

(...) W ostatnich kilkunastu miesiącach w większości naszych punktów handlowych wprowadziliśmy również odpiek pieczywa, który przygotowujemy z surowego, ale niemrożonego ciasta. To całkowicie inna, o wiele zdrowsza, metoda wypieku niż w innych sieciach i dyskontach. Kiedy dodamy do tego rozbudowany program lojalnościowy, w którym uczestniczy już ponad 315 tys. osób oraz co tygodniową gazetkę promocyjną kolportowaną bezpośrednio do klienta i cały szereg innych działań marketingowych, otrzymamy pozytywny obraz Topaz. I taki wizerunek oraz poziom świadczenia usług chcemy podtrzymywać. (...)

Kto jest Waszym największym konkurentem?

Nasze sklepy ulokowane są we wschodniej i centralnej Polsce. Na tym obszarze, tak jak w pozostałej części kraju, pod względem ilości punktów handlowych dominują zagranicznej dyskonty. Mają one niemal nieograniczone środki na inwestycje i kampanie marketingowe. Chcąc rywalizować z nimi o nowych klientów, chcielibyśmy, aby odbywało się to na równych zasadach. Dlaczego fiaskiem zakończyły się plany opodatkowania sieci handlowych działających na polskim rynku? Dlaczego duże zagraniczne sieci dostają setki milionów euro wsparcia od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju na rozwój sieci właśnie w Polsce? Gdzie w tym wszystkim jest walka o dobro polskich przedsiębiorców płacących od dziesiątek lat podatki właśnie w Polsce? Na to pytanie wciąż czekamy na odpowiedzi. Cieszę się jednak, że systematycznie rośnie poziom świadomości konsumenckiej. Klienci coraz częściej analizują gdzie robią zakupy, czy dany podmiot jest polski, gdzie płaci swoje podatki. Dużą popularnością cieszą się też różne aplikacje mobilne, na czele z „Polą”, dzięki którym można szybko i sprawnie sprawdzić informacje o pochodzeniu produktu. Sam też z niej korzystam. Tą rosnącą świadomość zauważyły zagraniczne dyskonty. Przez pewien czas ochoczo promowały się hasłami o swojej „polskości”. Nie bez powodu o tym mówię. Uważam, że w ciągu kilku najbliższych lat poziom świadomości konsumenckiej będzie stale rosnąć. I, że coraz większe znaczenie będzie miało wspieranie polskiej gospodarki. Upodobanie Polaków do dużego wyboru asortymentu w sklepie, przywiązanie do tradycyjnych mięs i wędlin – ale nie tych paczkowanych, powoduje, że po najwyższej jakości wyroby prędzej czy później i tak trafimy do supermarketu. Musimy jednak pamiętać, aby w tym wszystkim zachować odpowiedni poziom cenowy, by klienta i tym (lub przede wszystkim) do nas zaprosić.


  • klient 2018-03-24 10:25:35

    Dobry wywead Panie Prezesie. Gratuluję i życzę sukcesów ,każdej polskiej Firmie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7538
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.