Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes SPAR Polska: Branżę hurtową czeka w najbliższym czasie wiele zmian

www.portalspozywczy.pl 11 lutego 2013 17:20

W 2013 r. dużym problemem dla handlu w Polsce będzie utrzymanie płynności finansowej. Płynność nabiera szczególnie dużego znaczenia nie tylko dla samych sklepów, ale też dostawców, a także przyszłego rozwoju poszczególnych franczyzobiorców - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wojciech Bystroń, prezes zarządu SPAR Polska.

Jak pan ocenia wyniki SPAR za 2012 r.?

Gdybyśmy popatrzyli na przyrost liczby sklepów i generowane przez nie obroty, versus rok poprzedni, to zauważymy diametralną zmianę. Widać ogromny przyrost pomimo, że liczba sklepów nie wzrosła bardzo mocno.

Pomimo spowolnienia gospodarczego w kraju sprzedaż naszych sklepów w Polsce rośnie. Spodziewamy się, że obroty naszych placówek wzrosną w 2012 r. o ok. 40 proc. r/r. W roku 2011 wyniosły one ponad 261 mln zł, gdy w roku obecnym wzrosną do niemal 400 mln zł. Podstawowym parametrem dla sklepów jest obrót, oczywiście poziom marży, liczba klientów, nie można osiągnąć wysokich wyników w tych kategoriach, zapominając o odpowiednio dobranej ofercie asortymentowej, wyglądu sklepów, wygody zakupów - to doceniają nasi klienci.

Jak wyglądają prognozy finansowe dla sieci SPAR? Kryzys puka do drzwi wielu sklepów w Polsce?


Ostatnie miesiące pokazują, że na części sklepów mamy znaczne wzrosty rok do roku. Natomiast część sklepów radzi sobie słabiej, co jest efektem spowolnienia gospodarczego, które dotyka także polskich konsumentów. Z jednej strony wśród tych słabszych mamy sklepy, w których wzrost jest na poziomie 5-10 proc., traktujemy jako wzrosty antyinflacyjne, czyli niejako zachowanie obrotu z ubiegłego roku. Handlowiec nie sprzedał więcej towaru, a jedynie sprzedał tę samą ilość, ale trochę drożej. Martwią nas natomiast sklepy, które notują spadki, tutaj podejmujemy różne działania marketingowe, aby poprawić ich sytuację i podnieść sprzedaż.

A jak będzie wyglądał rok 2013 w przypadku SPAR-a?

Nasze szacunki na rok 2013 są bardzo ostrożne, nie mamy jeszcze wielu danych, aby można było mówić coś więcej na ten temat. To co mogę powiedzieć, to że spodziewamy się w przyszłym roku jedynie niewielkiego wzrostu na działających już sklepach. Większego przyrostu obrotów spodziewamy się na poziomie placówek nowo przyłączanych do sieci SPAR. Oczywiście zakładamy wzrost na poziomie lokalizacji już działających, niemniej są to szacunki indywidualne dla każdej osobnej lokalizacji, na bazie jej dotychczasowych wyników.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.