Prezes Spomleku: Konsumenci niepotrzebnie obawiają się soli, cukru czy laktozy i glutenu

www.portalspozywczy.pl 2 października 2019 13:02

- Dzisiejszy konsument często myśli, że ma dużą wiedzę, ale kłopot polega na tym, że ta wiedza pochodzi z różnych źródeł, często marketingowych, a nie naukowych. Niestety sama nauka rzadko jest podawana w atrakcyjnych czy chociaż zrozumiałej formie – powiedział Edward Bajko, prezes Spomleku podczas Podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego odbyła się debata pt. Nowe trendy na rynku żywności.

- Nauka brzmi nudno, a naukowcom, ludziom o ogromnej wiedzy, niestety ciężko ja przekazać masowemu odbiorcy – uważa szef Spomleku.

W jego opinii, przekonanie konsumentów o wiedzy wpływa na działania marketingowe. Konsumenci często boja się różnych rzeczy, ale nie zawsze słusznie. - Obawiają się soli czy cukru, czego nadmiar faktycznie może być niebezpieczny. Ale obawiają się także rzeczy całkowicie nieszkodliwych jak gluten czy laktoza. Oczywiście dla osób z nietolerancja obie te substancje mogą stanowić problem, ale dla przytłaczającej większości osób, są nieszkodliwe, co więcej rezygnacja z nich może mieć konsekwencje zdrowotne – podkreśla. Jego zdaniem, nie można rozkładać produktu na czynniki pierwsze. Trzeba na dany produkt patrzeć całościowo. Prezes Bajko wyraził także sceptycyzm co do superfoofds. - Nie przeceniał bym także tzw. superfoods. Czy jakaś jagoda tybetańska ma jakieś cudowne właściwości, trudno powiedzieć. Może mieć dokładnie takie same właściwości jak rodzima marchew, ale sprzedaje się znacznie lepiej – dodał. Swoją wypowiedź spuentował stwierdzeniem, iż dobrze, że ludzie chcą wiedzieć więcej, że czytają i się ogólnie interesują, ale to wszystko musi mieć podłoże naukowe. Bez rzetelnej wiedzy i solidnych podstaw rodzi się chaos informacyjny.

Edward Bajko nawiązał do budowania przekazu marektingowego. Jego firma ma stosunkowo wąską specjalizacje – produkuje sery żółte. Te zaś oferuje w dwóch segmentach. Są to sery śniadaniowe pod marką Serenada oraz sery długo dojrzewające pod marką Bursztyn. - Dla obu mamy różne strategie marketingowe, ale łączy je jedna wspólna cecha. Serenada jest dobra na kanapkę. Przekaz marketingowy pokazuje pozytywne emocje, że świat jest fajny. Z kolei Bursztyn sprzedajemy z przekazem czerpania przyjemności z jedzenia, czy raczej smakowania. Bursztyn ma podnosić ego, nobilitować. Tą wspólną cechą obu przekazów jest uczciwość. Oba produkty w rzeczywistości są takie jak je przedstawiamy – mówił prezes Bajko. Zaznaczył, że ser długo dojrzewający, to nie ten, który długo leży na półce. Jest to cały proces jego dojrzewania i pielęgnacji.

Zwrócił uwagę, że produkty spożywcze można podzielić na te, który mają duży potencjał do opowiedzenia historii, oraz te, które są jednorodne, mniej ciekawe. Do pierwszej grupy zaliczył oczywiście ser, ale także piwo czy wino. W drugiej grupie wymienił mąkę, sól czy cukier.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,59

  • Śr

    2,87

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7557

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.