Prezes Spomleku: Produkty mleczarskie nie pasują do e-commerce

www.portalspozywczy.pl 23 października 2017 11:15

- Myślę, że jeżeli chodzi o artykuły mleczarskie to nie bardzo pasują do e-commerce ze względu na trudności logistyczne: wymóg temperatury, transport – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Edward Bajko, prezes Spomleku.

Jego zdaniem, mleczarstwo jest to jeden z tych sektorów spożywczych, który najpóźniej wejdzie w ten segment handlu.

Wartość polskiego rynku e-handlu szacowana jest na 35 mld zł i ciągle rośnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • Radosław Czapnik 2017-10-23 18:54:28

    ...jeżeli dystrybucja prowadzona jest przez dystrybutorów zamówienie od klienta powinno trafić do dystrybutora, producenta oraz do przedstawiciela handlowego na danym terenie.

    Po czwarte:

    Odpowiednio prowadzić komunikację z klientem, jeżeli obsługujemy tylko wybrane województwo, należy to zakomunikować, tak aby klienci spoza województwa nie składali zamówień. Jeżeli zamówienia realizujemy zgodnie z trasówką, nie komunikujmy że robimy to w 24 h.

    Gdy powyższe zostanie dobrze zaplanowane i wdrożone, niema najmniejszych przeszkód aby rozwijać sprzedaż nabiału przez e-commerce.



    Z poważaniem

    Radosław Czapnik

  • Radosław Czapnik 2017-10-23 18:52:00

    Nie mogę zgodzić się z Prezesem Edwardem. Zajmuje się sprzedażą nabiału poprzez e-commerce już od 3 lat. W kanale on-line nie „pohandlujemy” nabiałem jak obuwiem ale bez mniejszych przeszkód można rozwijać sprzedaż nabiału przez internet.



    Po pierwsze:

    Należy zadbać o odpowiednie wolumeny, kierując ofertę do odpowiedniej grupy klientów. Dlatego całkowicie uzasadniona jest sprzedaż e-commerce B2B do klienta biznesowego. Niejednokrotnie klienci z HoReCa jednorazowo, nabiału zamawiają za 1000 zł i więcej. To producent decyduje jaką ofertę chce zamieścić w internecie, możemy sprzedawać po jednej sztuce jogurtu lub całą paletę.



    Po drugie:

    Dystrybucję w internecie budować „małą łyżeczką” najpierw skupić się na terenie na którym już mamy sprawnie działającą logistykę, własną lub przez dystrybutorów, następnie krok po kroku obsługiwać kolejne województwa, państwa itd.



    Przykład: Mlekovita, która rozpoczęła sprzedaż na platformie RegioHurt od województwa mazowieckiego, następnie po 6 miesiącach, uruchomiła sprzedaż z kolejnych oddziałów a teraz obsługuje teren całej Polski.



    Po trzecie:

    Odpowiednio zaplanować dystrybucję zamówień generowanych w internecie. Jeżeli mamy przygotowaną ofertę do klienta biznesowego B2B ( sklep, hotel, hurtownie) system e-commerce możemy porównać do przedstawiciela handlowego zbierającego zamówienia u klienta. Jeżeli mamy własną dystrybucję, zamówienie trafi do siedzimy firmy najprawdopodobniej do magazynu firmowego, jeżeli dystrybucja ...

  • Karol 2017-10-23 16:17:14

    Panie Prezesie E-commerce daje Państwu możliwości sprawniejszego i wygodniejszego (dla klienta!) zamówienia Państwa produktów czy to w kanale hurtowym czy detalicznym. A za tym idą oszczędności związane z mniejszym zatrudnieniem lub realokacją pracowników do efektywniejszych zadań oraz potężny obszar analizy danych z koszyka zakupowego. W kanale offline takie możliwości bez dodatkowych nakładów nie są możliwe. Wybór jest prosty i potwierdzają to kolejne branże. A logistyka to tylko efekt złożonych zamówień i uzależnienia trasy logistycznej od lokalizacji poszczególnych zamawiających - znowu zbiory danych i ich analiza. Więcej wiary w e-commerce Panie Prezesie ;-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.