Prezes Stokrotki: Rośniemy ponad rynek

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2017 13:56

Prezes Stokrotki: Rośniemy ponad rynek fot. Dariusz Kalinowski

Według GUS sprzedaż detaliczna w III kw. 2017 r. wzrosła o 7,4 proc. rdr. Według Nielsena wartość sprzedaży w Stokrotce w III kw. wzrosła o 9,9 proc. rdr., zaś sprzedaż całego segmentu supermarketów urosła o 2,4 proc. rdr., zaś w segmencie hipermarketów o 1,3 proc. rdr.

Komentując te dane Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki powiedział, że Stokrotka radzi sobie lepiej niż rynek, bo ma ofertę multiformatową. Tam gdzie nie pasuje supermarket o powierzchni 700-800 mkw. sprawdza się oferta marketu o pow. 200-250 mkw. Są również miejsca, gdzie bardziej niż market potrzeby lokalizacji zaspokoi sklep o pow. 100 mkw. i sieć taką ofertę w swoim portfolio ma (sklepy convenience Stokrotka Express).

Jednocześnie zaznaczył, że LfL Stokrotki - 5,6 proc. jest wyższy niż poziom inflacji - 4,6 proc., co oznacza, że sklepy sprzedają więcej. Oczywiście jest też wzrost pochodzący z historycznej ilości otwarć - 23 nowych sklepów w III kw., których wskaźniki są lepsze, niż starszych sklepów.

Rośnie także średnia miesięczna sprzedaż z mkw. powierzchni. W III kw. 2016 wynosiła ona 1 261, a obecnie wynosi 1 359, co oznacza wzrost o 7,8 proc. Dla całego segmentu supermarketów wartość ta wzrosła o 2,4 proc. z 1 253 w III kw. 2016 do 1 283 obecnie.

Jak zaznaczył prezes Kalinowski Emperia w 4 lata podwoiła liczbę sklepów z 200 do 400 i jest obecnie jedną z najszybciej rosnących sieci sklepów. Licząc zabezpieczone lokalizacje pod nowe otwarcia sieć planuje zakończyć 2017 rok 82 otwarciami i 10 zamknięciami, co da przyrost na poziomie 72 placówek. Na koniec 2017 roku firma chce dysponować bazą 444 sklepów.

Na kolejny rok spodziewana jest większa liczba otwarć, bo wzmocniono dział rozwoju, firma kupiła obiekty własne pod otwarcia nowych sklepów, zwiększyło się też zainteresowanie ofertą franczyzową sieci, bo Stokrotka poprawiła komunikację do partnerów franczyzowych firm. 

Na 2018 rok firma planuje uporządkowanie portfolio marek własnych pod brandami parasolowymi, tak by możliwa była ich skuteczniejsza komunikacja i pozycjonowanie. Stokrotce zależy na istotnym zwiększeniu udziału marki własnej na półce sklepowej.

Na IV kw. 2017 roku przewidziano zakończenie negocjacji z Maxima Grupe w sprawie zakupu 100 proc. akcji Emperia Holding. Proces przeglądu opcji strategicznych dla firmy przez Rotschild Adivory kosztował Emperię w 2017 roku - 3,1 mln zł. 

Na koniec III kw. do Stokrotki należało 407 sklepów, w tym 3 w formacie "express" oraz 59 franczyzowych. W podziale na formaty otwarto 13 sklepów franczyzowych, 1 sklep "express", 3 supermarkety i 6 marketów. Całkowita powierzchnia sklepów otworzonych w III kw. wyniosła 8 486 mkw. Nakłady na 1 otwarty sklep wynoszą 0,9 mln zł na supermarket i 0,6 mln zł na market. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Takitamkolo 2017-11-17 21:56:35

    Ciekawe co zrobicie bez pracowników prezesie. Braki kadrowe w tej firmie, płace marne, kolejki na kasach bo ludzi nie ma do pracy za te grosze bo na dyrektorka premię musi być. Klienci to wszystko widzą.

  • Miriam 2017-11-16 09:01:11

    Szkoda że pracowników traktujecie tak marnie. Myślę że wcześniej czy później to się zemści i klienci to zauważą a wy odczujecie to w swoich statystykach. Chociaż część tej fortuny należałoby zainwestować w relacje z pracownikami, bo to procentuje, ale pan jest chyba za malućki by to rozumieć.

  • Inwestor długoterminowy 2017-11-15 14:14:31

    Darek ponad rynek to rośnie Dino i Biedronka :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,83

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7642

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.