Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Tesco: Część producentów zbyt mocno stawia na dyskonty

www.portalspozywczy.pl 10 czerwca 2013 18:28

W przypadku sieci Tesco spowolnienie najbardziej dotknęło hipermarkety, a najmniej supermarkety. - Teraz pracujemy nad tym, aby zwiększać sprzedaż w naszych największych sklepach. Sprzedaż detaliczna w Polsce nie rośnie, a tym samym nowo otwarty sklep musi odebrać udziały w rynku już istniejącym placówkom handlowym. Małe formaty radzą sobie najlepiej na rynku - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco.

   Teraz, po rozpoczęciu promocyjnej kampanii cenowo-jakościowej "Ciach", tam gdzie w 90 proc. zakupy robi stały klient, to on najszybciej zobaczy, co zmieniliśmy w sklepach. Zobaczy, że wartość koszyka zakupów na produktach podstawowych spadła o 10 proc. To dużo, zobaczy także więcej świeżych produktów. To zobaczymy wkrótce na wzrastających zakupach - dodaje prezes Tesco. Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego dużym wyzwaniem dla części branży handlowej w Polsce jest gwałtowna ekspansja sieci dyskontowych. - Jeszcze 5 lat temu w dyskontach regularnie kupowało jedynie kilka proc. Polaków, sporadycznie 20-30 proc. Obecnie dyskonty są tak powszechne i wszechobecnie, że odbierają klientów nie tylko nam, ale także innym sieciom super- i hipermarketów. Obecnie kanał dyskontowy, to ten kanał sprzedaży, który rośnie najszybciej.Prezes Tesco Polska uważa za trudną do zrozumienia politykę wielu dostawców, którzy stawiają na bliską współpracę z dyskontami, zamiast mocniej wiązać się z dystrybutorami, którzy mogą zapewnić zbyt dla szerszego asortymentu firm produkcyjnych z branży FMCG.- Częsć producentów prowadzi bardzo krótkowzroczną politykę, mocno stawiając na współpracę z dyskontami, nie próbują mocniej zaangażować się we współpracę z sieciami super- i hipermarketów. Jeśli nie chcą wspierać tego co robi np. Tesco, to wkrótce być może będą musieli bardzo mocno ciąć produkcję. W dyskontach miejsce na produkty brandowe jest bardzo ograniczone. Tymczasem na półkach naszych sklepów jest miejsce dla wielu producentów. Do dyskontu producent może wprowadzić jedynie 1-2 marki napoju, czy oleju itd., zresztą najczęściej pod marką własną sieci. Co więcej, tam producenci chcą być obecni niemal po kosztach, robiąc wolumen sprzedaży, a w sieciach takich jak Tesco chcą robić marże. Moim zdaniem to nie do końca racjonalne.  - wyjaśnia Ryszard Tomaczewski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.