Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Tesco: Kto postawi na cenę, jakość i standardy obsługi zaliczy 2014 rok do udanych

www.portalspozywczy.pl 6 marca 2014 20:44

W dobie „kryzysu" sieci handlowe, w tym Tesco Polska, postawiły na handel w internecie, a także na marki własne. Taki trend będzie kontynuowany w 2014 roku, który będzie rokiem pełnym wyzwań dla sieci handlowych - ocenia Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- Z roku 2013, poza odmienianym przez wszystkie przypadki słowem "kryzys", zapamiętamy dwa ważne trendy. Jednym z nich jest oczywiście handel z wykorzystaniem Internetu - model robienia zakupów, który stał się realnie dostępny dla Polaków. Poszerzyliśmy zasięg usługi Tesco Ezakupy do 27 proc. populacji naszego kraju - mówi Ryszard Tomaszewski.

- Drugim ważnym trendem jest mocne postawienie przez sieci handlowe na marki własne, czego efekty widzimy już dziś w rosnących udziałach private label w całym rynku spożywczym. Tesco, ale i inne sieci handlowe, zainwestowały w rozwój produktów, wsparcie marketingowe i komunikację do klientów. Przykładem jest tu oczywiście nasza współpraca z Robertem Makłowiczem - dodaje.
Jego zdaniem rok 2014 będzie pełen wyzwań dla sieci handlowych.
- Kontynuację tych trendów zauważymy oczywiście także w 2014 roku, który będzie rokiem pełnym wyzwań dla sieci handlowych. I już nie tyle przez sam kryzys, co ze względu na nowe oczekiwania klientów, które wymusiła właśnie sytuacja ekonomiczna gospodarstw domowych - podkreśla Tomaszewski.

- Kto skroi ofertę, która idealnie trafi w potrzeby klientów, kto równie mocno postawi na cenę, jakość i standardy obsługi klienta - ten zaliczy rok 2014 do udanych - dodaje.
Obecnie udział towarów private label w ogólnej sprzedaży polskich sklepów Tesco to ok. 20 proc. Sprzedaż produktów pod marką własną Tesco rośnie w tempie kilku proc. rocznie, a w kolejnych latach udział private label będzie rósł w podobnym tempie.
Od pewnego czasu w sklepach Tesco dostępne są już pierwsze produkty Value w nowej szacie graficznej. Obecnie seria obejmuje około 20 linii, m.in. mleko, makarony, ryż, olej i chipsy. Odświeżenie wizerunku najtańszych produktów to element strategii rynkowej, która ma przyciągnąć do sklepów Tesco klientów, którzy oczekują najniższej ceny. Wprowadzane zmiany mają na celu zwiększenie atrakcyjności najtańszych produktów w sklepach Tesco.
Oprócz towarów private label z najniższej półki cenowej, Tesco rozwija równocześnie asortyment produktów z półki średniej, których jakość jest porównywalna z tzw. wyrobami brandowymi. Władze sieci zapowiadają mocny rozwój marki własnej w kategorii produktów świeżych m.in. sałatek i innych produktów gotowych do spożycia.
Sieć sklepów Tesco zarządza w Polsce siecią ok. 450 sklepów w różnych formatach - od potężnych hipermarketów, po małe supermarkety osiedlowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ble 2014-07-07 02:35:18

    piszemy jako pracownicy :( ale i tak chcę poznać bo znam Buzka to i ciebie poznam :)

  • była pracownica 2014-07-07 02:26:55

    masz tydzień prezes jeśli nie to wszyscy się dowiedzą co się dzieje w Tesko na Tarnowskich Górach

  • nowa 2014-07-07 01:54:16

    ja szara mysz wiem co zrobić :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (11)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.