Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Producenci często demonizują współpracę z dyskontami

www.portalspozywczy.pl 30 maja 2015 20:25

Osobiście uważam, że demonizowanie współpracy z dyskontami przez niektórych producentów jest mocno przesadzone. Z naszej perspektywy, współpraca zarówno z sieciami hipermarketów i supermarketów, jak i z sieciami dyskontowymi, jest partnerska i bezproblemowa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Rynek handlu nowoczesnego w ostatnim czasie wyraźnie podzielił się na dwa mocno konkurujące ze sobą obozy: dyskontów i całej reszty. - Nasze produkty dostarczamy na szeroką skalę do wszystkich obecnych na polskim rynku sieci hipermarketów i supermarketów, zarówno pod marką Duda, jak i tzw. private label. Z sieciami dyskontowymi również współpracujemy, ale tylko na wybranych asortymentach – wyjaśnia Krzysztof Woźnica. - Mimo ogromnych mocy produkcyjnych naszego zakładu, wysokiej specjalizacji, certyfikatom BRC A, IFS na poziomie 96,6 proc. i jednej z najlepszych na rynku relacji ceny do jakości naszych produktów, nigdy doszło do rozszerzenia tej współpracy na większą skalę – przyznaje.

- Osobiście uważam, że demonizowanie współpracy z dyskontami przez niektórych producentów jest mocno przesadzone. Z naszej perspektywy, współpraca zarówno z sieciami hipermarketów i supermarketów, jak i z sieciami dyskontowymi, jest partnerska i bezproblemowa. Jeżeli komuś się opłaca produkować dla dyskontów, a innemu się nie opłaca, to znaczy, że albo ten pierwszy do tego dokłada, albo ten drugi nie potrafi efektywnie produkować – ocenia prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Zwraca przy tym uwagę, że inną sprawą jest to, że niektóre sieci dyskontowe bardzo ściśle wiążą się z kilkoma dostawcami z danej kategorii, ograniczając jednocześnie możliwość szerszej współpracy z innymi dostawcami. - W takiej sytuacji pozycja negocjacyjna zakładu, który jedną czwartą, jedną trzecią czy nawet połowę swojej produkcji sprzedaje jednemu odbiorcy, faktycznie może być dla niego mało komfortowa. Ale to już jest kwestia decyzji biznesowej – zauważa Woźnica.

- My od lat prowadzimy politykę głębokiej dywersyfikacji sprzedaży, dzięki czemu paradoksalnie jesteśmy w stanie oferować naszym klientom produkty w lepszych cenach, niż robią to producenci skoncentrowani w dużym stopniu na produkcji dla niektórych sieci dyskontowych. A na końcu i tak wszystko weryfikuje rynek i klienci – podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • producent 2015-06-01 14:30:16

    Prezes przypodobuje się sieciom, żeby go nie wyrzuciły ze sklepów. To blef.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.