Prezes zarządu Dino o planach sieci, płacy minimalnej i programie 500+

Autor: www.dlahandlu.pl 19 grudnia 2016 09:31

Prezes zarządu Dino o planach sieci, płacy minimalnej i programie 500+ Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska, fot. materiały prasowe

W mojej ocenie rok 2016 był udany dla całej branży, a szczególnie dla sieci Dino i segmentu proximity, w którym Dino jest wiodącym graczem pod względem wzrostu liczby sklepów. Naszym celem na 2016 rok było otwarcie 120 sklepów. Podczas gdy, według raportów rynkowych i publicznie dostępnych informacji, inne sieci handlowe spowolniły tempo wzrostu w 2016 roku, Grupa Dino otworzyła według stanu na koniec listopada 2016 r. 102 sklepy w porównaniu do tej samej liczby nowo otwartych sklepów w całym 2015 roku - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska SA.

W latach 2013 – 2015 Grupa Dino otwierała około 100 nowych sklepów rocznie. - Zamierzamy co najmniej utrzymać to dynamiczne tempo rozwoju sieci w kolejnych latach. Dodatkowo wzrost sprzedaży Dino w istniejącej sieci sklepów (like for like) jest według naszej opinii jednym z najwyższych na rynku - podkreśla Szymon Piduch.

- Otoczenie sprzyja branży, na co wpływ ma wiele czynników. Przede wszystkim dalszy wzrost PKB, spadek bezrobocia i tym samym wzrost dochodu rozporządzalnego w Polsce. Ponadto program 500+ spowodował wzrost dochodu polskich gospodarstw domowych i przekłada się na wzrost konsumpcji, widoczny szczególnie w mniejszych miastach, czyli tam gdzie zlokalizowane są sklepy Dino. Od początku 2017 roku wzrośnie płaca minimalna, co także naszym zdaniem przełoży się na wzrost konsumpcji. Obecnie klienci chętnie robią zakupy w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, kilka razy w tygodniu, co jest spowodowane m.in. dłuższymi godzinami pracy, ale również większym zainteresowaniem świeżymi produktami - mówi prezes Dino.

Zdaniem prezesa sieci Dino, zarówno trendy rynkowe jak i obserwowane zmiany w zachowaniu polskich konsumentów sprzyjają segmentowi proximity, w którym działa sieć Dino. - Na podstawie dostępnych raportów rynkowych, segment proximity, ze sklepami spożywczymi z  o wielkości sali sprzedaży 200-500 m2, będzie rósł w latach 2015-2020 około czterokrotnie szybciej niż duże supermarkety. W związku z tym planujemy dalsze zwiększanie liczby sklepów na terenach gdzie jesteśmy już obecni i ekspansję w nowych regionach – tj. w północnej i wschodniej Polsce - podsumowuje nasz rozmówca.

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,99

  • Śr

    6,37

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.