Prezes ZM Silesia: Różne grupy konsumentów różnie wybierają mięso mielone

www.portalspozywczy.pl 9 listopada 2015 15:49

Klientów kupujących mięso mielone można podzielić na tych, którzy wybierają je ze względu na cenę, skład oraz takich, którzy wolą sami zmielić mięso w domu - mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

- Coraz więcej sklepów oferuje mielenie mięsa na życzenie. Czy stanowi to konkurencję dla mięs mielonych w zakładach? 

Kryterium wyboru produktów mięsnych w sklepach jest obecnie ich dostępność oraz wygoda zakupu i użytkowania. Produkty mięsne są najczęściej opakowane, co umożliwia ich bezpieczne przechowywanie i użytkowanie w gospodarstwach domowych. Przytoczę ankietę, na jaką trafiłem niedawno w Internecie. Wynika z niej, że można wyróżnić grupy konsumentów mięsa mielonego: kupujących gotowe mięso mielone bez względu na skład i cenę (około 18 proc.), kupujących gotowe mięso mielone poprzedzone sprawdzeniem składu (około 25 proc.), mielących mięso w sklepie, gdzie je kupili (około 27 proc.), mielących mięso w domu (około 25 proc.). Reszta (5 proc.) deklarowała, że nie je mięsa mielonego.  Widać zatem ten sam trend co w wędlinach. Część klientów, którzy kierują się relacją ceny do jakości i tych, którzy zgodnie z trendem „świadomego” odżywiania i gotowania w domu, decyduje się samemu mielić mięso w domu, celem jego dalszej obróbki.

- W serwisach skierowanych do konsumentów można się często spotkać z zarzutem, że o ile mięso mielone jest bezpieczne dla zdrowia, to produkty nazwane „mięsem garmażeryjnym”, „mięsem na tatara”, bądź „mięsem na klopsy” są naszpikowane chemicznymi dodatkami i pozbawione wartości odżywczych. Czy to prawda?

Cena jest nadal najważniejszym determinantem zakupów. Klient podejmuje w sklepie decyzję o zakupie na podstawie uzyskanych informacji. Na każdym mięsie mielonym czy mięsie garmażeryjnym musi być podany stosunek kolagenu do białka, na co dobrze jest zwracać uwagę. Obowiązek umieszczania stosunku kolagenu do białka istnieje od stycznia ubiegłego roku i został wprowadzony także rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego. Zazwyczaj mięso garmażeryjne zawiera dodatkowo sól i wodę, a także tłuszcze. Nie można, zatem mówić, że jest pozbawione wartości odżywczych. Dodatkowym składnikiem mogą być przyprawy, jeżeli jest to „półprodukt”, który wystarczy tylko usmażyć.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b prac. sieci handlowej 2015-11-10 18:57:46

    Panie Prezesie pan sam siebie nie słyszy albo świadomie kłamie. Przecież mięsa mielone i te półprodukty mielone - garmażeryjne są wytwarzane ze ścinek-obróbki elementów tuszy. Mięso mielone z szynki tylko z nazwy ma do czynienia ze szynką stąd klient woli jak mu szynkę zmielą na miejscu w sklepie. Do takich gatunkowych mięs mielonych dodaje się gorsza III a nawet IV wieprzową. Liczy się cena. Poza tym do takich opakowań handlowych dodaje się odpowiednie preparaty aby utrzymywały "świeżość" wiem co mówię pracowałem 15 lat w sieci i widziałem jak duże ZM w tym ze Śląska sobie radziły z "jakością". Niestety na naszpikowania wodą półtusz i ele. wp. klient nie ma wpływu ale na zmielenie mięsa na miejscu to tak i do tego zachęcam. Ps. zwracajcie Państwo uwagę na el wp np. szynkę, schab jak mają czerwone kropki to ślad po szczyk nięciu roztworu chemicznego mięso staje się większe i więcej waży a przy smażeniu gotuje a nie smaży. A mięsa mielone mają specjalne wkładki lub już specjalne tacki aby wchłaniały osocze!!!.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,83

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.