Private label nadal będzie odgrywać istotną rolę na rynku

www.portalspozywczy.pl 15 grudnia 2015 11:25

W ostatnich latach marki własne rozwijały się w znaczącym tempie. Mimo, iż proces ten spowolnił, to private label nadal będzie ogrywać istotną rolę na rynku. - Marki własne są i niewątpliwe dalej będą. Ciężko będzie przetrwać na rynku tym producentom, którzy nie chcą się pogodzić z takim stanem rzeczy – mówi Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal.

Zdaniem Bogusława Kowalskiego w przypadku marek własnych można mówić zarówno o plusach jak i minusach ich funkcjonowania. Jak zauważa często podkreśla się przywiązanie klientów do brandów oraz możliwość reklamowania produktów markowych. Niemniej konsument musi mieć zapewnioną swobodę wyboru. Nie można go aż tak mocno nakierowywać.

Dużym firmom, takim jak chociażby Graal, zależy na rozwój produktów brandowych. Generalnie jednak w przekonaniu Bogusława Kowalskiego można wyróżnić dwie drogi realizacji celów biznesowych.

- Z jednej strony jest to inwestowanie w bardzo silną markę i budowanie na jej bazie swojej pozycji rynkowej. Odmiennym sposobem jest maksymalne cięcie kosztów i nastawienie się na produkcję marek własnych. Chodzi tu o produkowanie możliwie najtańszych wyrobów, oczywiście przy zachowaniu określonej jakości. Oba modele mogą prowadzić do sukcesu i realizacji celów biznesowych – przyznaje Kowalski. - Graal jest trochę inną firmą. Jako jedyni w Polsce konsolidujemy rynek rybny. Jednocześnie realizujemy oba wskazane modele biznesu – mocno współpracujemy z sieciami handlowymi w zakresie marek własnych, ale z drugiej strony budujemy pozycję rynkową w oparciu o nasze brandy. Jest to trudne, ale możliwe do pogodzenia – dodaje.

Więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,59

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.