Producenci marek własnych najbardziej cenią sobie współpracę z dyskontami

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 13 kwietnia 2017 10:33

Producenci marek własnych napotykają wiele przeszkód związanych ze stroną kosztową, gdy współpracują z detalistami, ale ich partnerstwo z dyskontami jest skuteczniejsze niż z tradycyjnymi sprzedawcami - wynika z badania przeprowadzonego przez IPLC (International Private Label Consult).

Producenci produktów brandowych często narzekają na ciężkie negocjacje i trudne warunki współpracy z największymi odbiorcami, czyli sieciami supermarketów, a produkowane przez nich artykuły typu private label z logo sieci na etykiecie wcale nie mają łatwiej - to wniosek z ostatniego badania IPLC. Na początku bieżącego roku organizacja przeprowadziła badania wśród 113 starszych menedżerów z różnych branż, z szesnastu krajów europejskich.

Najważniejszym wnioskiem było to, że współpraca z dużymi sieciami supermarketów mogłaby stać się znacznie skuteczniejsza. Sprzedawcy detaliczni często niepotrzebnie komplikują współpracę, tracą know-how przez częste rotacje pracowników i nie zawsze chcą angażować się w pełną umowę o partnerstwie, co oznacza stracone możliwości. Warto zauważyć, że producenci marek własnych wskazują, że ich współpraca z dyskontami jest znacznie bardziej wyważona i bardziej wydajna.

- Relacje producentów artykułów marki własnej z detalistami są bardzo intensywne. Każdy krok w rozwoju produktu wymaga wielu dyskusji i bardzo efektywnej współpracy obu stron. Jeśli tak się nie dzieje, należy zastanowić się nad przyczynami. Interesujące jest to, że badani wskazują, że współpraca z dyskontami jest dużo bardziej owocna. To oznacza, że istnieje model współpracy, który działa i satysfakcjonuje obie strony - powiedział Koen de Jong, partner zarządzający IPLC.

Badani menedżerowie pytani o to, co dyskonty robią lepiej odpowiadali, że takie sieci w negocjacjach reprezentowała zazwyczaj tylko jedna osoba, co znacznie usprawniło proces podejmowania decyzji. Warunki współpracy z dyskontami są wprawdzie bardzo restrykcyjne, ale producenci także odnoszą z nich korzyści. Ich zdaniem dyskonty w większym stopniu wywiązują się z umów, są rzetelnymi płatnikami, a sam proces zamawiania towarów przebiega sprawniej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,72

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.