Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Producenci musza dostosować ofertę do zmieniającego się handlu

www.portalspozywczy.pl 24 stycznia 2014 18:20

W ostatnim roku producenci ponosili konsekwencje dużych zmian na rynku handlu w Polsce, szczególnie rozwoju dyskontów. Sieci te nie maja nadal ambitne plany ekspansji i w najbliższym czasie producenci będą musieli dostosować swoja ofertę do oczekiwań operatorów handlowych - ocenia Marek Moczulski, doradca gospodarczy.

Zdaniem Marka Moczulskiego, przedsiębiorstwa z sektora spożywczego nie odczuły silnie kryzysu, choć wiele zależało od branży. - Nie było istotnego wyhamowania konsumpcji czy jej spadku, jak to miało miejsce w wielu krajach Europy Środkowo - Wschodniej, gdzie w 2009 czy 2010 roku wystąpiły istotne spadki konsumpcji w wielu kategoriach. W Polsce nic takiego się nie zdarzyło. Mówimy raczej o sytuacji stabilizacji lub wyhamowania wzrostu - ocenia ekspert.

- Natomiast to, co było istotne dla producentów, to dosyć duże zmiany na rynku handlu. Okres kryzysu został wykorzystany przez sieci dyskontowe do dynamicznego rozwoju. Całkiem zmieniła się sytuacja jeśli chodzi o dystrybucję produktów spożywczych, o kanały dotarcia do konsumentów - dodaje.

Jak zauważa, od 2008 roku dyskonty bardzo się rozwinęły, co dla firm ma duże konsekwencje. - Spółki, które nie miały istotnego brandu albo nie mogły produkować na zlecenie sieci dyskontowych, mogły popaść w duże trudności finansowe. Tutaj wyjściem dla firm był eksport, którym firmy mogły nadrobić słabszą pozycję w sieciach dyskontowych - mówi Marek Moczulski.

Zwraca uwagę, że plany ekspansji dyskontów są ambitne. - Te sieci nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Wiele firm musi to wziąć pod uwagę, musi się przystosować do rodzajów promocji , oczekiwań. To może mieć wpływ na marże. Ponadto, konsoliduje się także tzw. handel tradycyjny, tutaj także zachodzi dużo zmian, mocno rozwija się franczyza. To powoduje, że handel jest coraz bardziej zorganizowany i trudno już nawet oddzielać handel tradycyjny od handlu nowoczesnego. Ten podział coraz bardziej zanika - mówi Marek Moczulski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,59

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.