Producenci nie powinni uzależniać się od jednej sieci sprzedaży

Autor: wyborcza.biz 10 listopada 2015 16:50

Firmy, które zbytnio uzależniają się od dostaw do jednej sieci dyskontowej, mogą popaść w kłopoty finansowe. Na pierwszy ogień poszły słodycze - pisze wyborcza.biz

O ścianę niemal rozbił się producent słodyczy Wawel, który wydał komunikat, że duża umowa z Biedronką może nie zostać przedłużona. W podobnych tarapatach znalazł się Otmuchów. Ten giełdowy producent słodyczy już w połowie roku ogłosił, że zmiana polityki dostaw przez dyskonty mocno uderzyła go po kieszeni.

Choć wszyscy zdają sobie sprawę, że negocjacje handlowe z sieciami są trudne nie od dziś, to wzrost znaczenia dyskontów przyniósł w tym temacie nową jakość. Na półce Biedronki czy Lidla znajduje się mniej produktów jednego rodzaju, statystycznie 10 razy mniej. To oznacza, że producenci są w większym szachu.

W podobnej sytuacji może być też wiele innych firm, które uzależniły się od jednej sieci sprzedaży. Z giełdowych wymieniana jest np. spółka wędliniarska Henryk Kania

Więcej w wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,15

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.