Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Producenci wędlin zwiększyli wydatki reklamowe

Autor: wirtualnemedia.pl 16 grudnia 2014 10:39

W br. cennikowe wydatki reklamowe branży wędliniarskiej wzrosły o 76 proc. Liderami pod tym względem są firmy Tarczyński, ZPM Henryk Kania, Sokołów i Animex - podają wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do października br. producenci wędlin cennikowo wydali na reklamy (bez internetu) - według danych Kantar Media - 96,8 mln zł, o 76,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku.

Po kilkanaście milionów zł wyniosły cennikowe budżety reklamowe firm Tarczyński, ZPM Henryk Kania, Sokołów i Animex. Ta druga wydała ponad dwa razy więcej niż przed rokiem, a ta ostatnia - o 11,9 proc.

Jerzy Wasilewski, wiceprezes piątej w powyższym rankingu firmy Madej Wróbel, tłumaczy, że producenci wędlin tak wyraźnie zwiększają budżety reklamowe, ponieważ cała branża w dalszym ciągu mocno się rozwija. Przykładowo firma Madej Wróbel w 2013 roku przeszła całkowity rebranding i wystartowała z pierwszą w swojej historii kampanią reklamową, kontynuowaną w br. pod hasłem „Kiełbasy to nasza specjalność".

Wzrost świadomości marki zanotowała w tym roku także firma Tarczyński - po intensywnych działaniach reklamowych. Świadomość spontaniczna marki Tarczyński jako marki wędlin wzrosła z 24 proc. w styczniu do 39 proc. w czerwcu br., a znajomość wspomagana - z 56 proc. (styczeń) do 66 proc. (czerwiec).

Firmy wędliniarskie w pierwszych 10 miesiącach br. najwięcej wydały na reklamy w telewizji - 63,4 mln zł. Drugim medium pod tym względem są magazynach - z inwestycjami wynoszącymi 12,6 mln zł.

Tomasz Bartnik, partner w One Eleven uważa, że wzmożona w tym roku komunikacja firm wędliniarskich w mediach związana jest ze zmianą struktury spożycia na rynku wędlin - trend związany z kupowaniem wędlin pakowanych w ostatnim czasie zaczął przybierać na wadze.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.