Producenci: Weganizm to nie chwilowa moda

Autor: dlahandlu.pl 5 marca 2019 09:42

Producenci: Weganizm to nie chwilowa moda Fot. Shutterstock.com

- W Polsce rośnie liczba wegan. Szacuje się, że już 7 proc. społeczeństwa sięga po dietę, z której całkowicie eliminuje się produkty zwierzęce. To nie tylko chwilowa moda, ale coraz powszechniejszy styl życia, w którym świadomie rezygnuje się z produktów odzwierzęcych - mówi Robert Serediuk dyrektor handlowy w firmie "Anita”.

Dwa lata temu przedsiębiorstwo "Anita" jako pierwsze wprowadziło na rynek do masowej sprzedaży lody bez laktozy i bez glutenu, a więc przyjazne dla osób nietolerancjami pokarmowymi. Teraz firma idzie za ciosem, wprowadzając lody dla wegan.

- Rosnący odsetek wegan tworzy producentom żywności nowy, ciekawy, ale i coraz chłonniejszy rynek, otwarty na dedykowane wybranym dietom produkty. W przypadku lodów i deserów lodowych jest to dodatkowo wciąż nie do końca zagospodarowany rynek – dodaje.

Receptura waniliowo-czekoladowych lodów Anity została w 100% przygotowana w zgodzie z wytycznymi diety wegańskiej. Lody powstają wyłącznie na bazie składników, które powszechnie wykorzystuje się w produktach dla wegan.

- To produkt, który uzupełnia nasz asortyment, zwłaszcza lodów niszowych, a jednocześnie jest odpowiedzią na dzisiejsze trendy konsumenckie. Tworząc nowe smaki, ale także rodzaje lodów zawsze staramy się to mieć na uwadze – mówi Serediuk.

Jednocześnie, jak przyznaje przedstawiciel "Anity”, to nie jedyna nowość z tego segmentu, jaka pojawi się w tym roku w sprzedaży. – Popularność, jaką cieszą się wprowadzone w ostatnich latach  smaki lodów bez laktozy i bez glutenów zachęca nas do sięgania po tego typu nowości. Dostrzegamy także coraz większy potencjał w tych produktach - dodaje.

Z badań firmy Mintel wynika, że trend na weganizm wymógł na gastronomii i sieciach handlowych wprowadzenie innowacji produktowych. Są to już nie tylko alternatywy dla mięsa czy nabiału, ale pełnoprawne i kompleksowe dania oparte na roślinach.

W minionym roku Wielka Brytania stała się stolicą wegańskiego świata - była krajem, w którym wprowadzono największą liczbę nowych produktów wegańskich, wyprzedzając Niemcy, które wcześniej prowadziły w zestawieniu. Mintel ujawnił, że 16% nowych produktów wprowadzonych na rynek w 2018 r. w Wielkiej Brytanii miało etykietę "wegańskie" lub po prostu nie zawierało żadnych składników pochodzenia zwierzęcego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 847

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 403880

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.