Producent kosmetyków dla sieci handlowych zanotował wzrost przychodów o ponad 40 proc.

Autor: dlahandlu.pl 5 listopada 2015 10:54

Skonsolidowane przychody Global Cosmed, producenta kosmetyków i chemii gospodarczej w segmencie marki prywatnej, wzrosły w trzecim kwartale 2015 r. o 40,5 proc. do 61,9 mln zł. Narastająco w ciągu trzech kwartałów tego roku wyniosły 172,0 mln zł i były o 43 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk EBIT i netto w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 r. wyniosły odpowiednio 7,3 i 4,8 mln zł.

Skonsolidowane przychody w trzech kwartałach br. to 172,0 mln zł wobec 120,3 mln zł przed rokiem. Wpływ na dynamiczny wzrost to efekt zarówno współpracy z dotychczasowymi odbiorcami produktów spółki, jak również pozyskiwanie nowych klientów. To również efekt konsolidacji przejętych w październiku 2014 r. aktywów niemieckiego producenta chemii gospodarczej domal wittol. Zrealizowane przejęcie otwiera przed Global Cosmed szerokie możliwości dalszego rozwoju, szczególnie na rynkach międzynarodowych.

Wygenerowany zysk z działalności operacyjnej w okresie dziewięciu miesięcy 2015 r. kształtował się na poziomie 7,3 mln zł (wobec 7,7 mln zł rok wcześniej), natomiast zysk netto wyniósł 4,8 mln zł (wobec 6,1 mln zł rok wcześniej). Niższy zysk to efekt kilku czynników, w tym m.in. negatywnych różnic kursowych, znacznych kosztów prowadzenia jednocześnie produkcji i przebudowy zakładu produkcyjnego, pracy w godzinach nadliczbowych i nocnych, wynajmu magazynów zewnętrznych, a także kosztów związanych z przejęciem. W związku z nowymi kontraktami i zapotrzebowaniem rynkowym, zakład produkcyjny w Radomiu wykorzystuje pełne moce produkcyjne, co wiąże się z pracą na trzy zmiany, a po stronie kosztów – m.in. ze wzrostem wynagrodzeń dodatkowych pracowników fizycznych.

Przeczytaj także:

Dynamiczny wzrost przychodów pokazuje, że Global Cosmed kontynuuje rozwój i systematycznie zwiększa skale prowadzonego biznesu. Realizacja naszej strategii, która zakłada m.in. wykorzystanie potencjału Global Cosmed Domal oraz wzrost sprzedaży eksportowej, powinna mieć korzystny wpływ na wyniki w kolejnych kwartałach. Zawarte kontrakty i perspektywy rynkowe sprawiają, że jesteśmy spokojni o dalszy rozwój spółki – powiedziała Ewa Wójcikowska, prezes Global Cosmed S.A.

Bardzo ważnym, strategicznym elementem rozwoju z punktu widzenia Spółki jest zwiększanie sprzedaży eksportowej.  Na koniec trzeciego kwartału 2015 r. wartość eksportu Global Cosmed S.A. w ujęciu jednostkowym wyniosła 84,7 mln zł (wobec 58,8 mln zł rok wcześniej) co oznacza wzrost o ponad 44% rok do roku. Udział eksportu w przychodach stanowi ponad połowę całkowitej sprzedaży.

Przeczytaj także:

Jednocześnie dalszy rozwój spółki zapewni ukończenie inwestycji – rozbudowy zakładu produkcyjnego – realizowanej na terenach Radomia. Przyczyni się to do zwiększenia potencjału produkcyjnego spółki oraz w znaczący sposób wpłynie na efektywność kosztową. Pozytywnym czynnikiem jest również aspekt korzyści finansowych w postaci ulg podatkowych.

Grupa Global Cosmed specjalizuje się w produkcji wyrobów kosmetycznych i chemii gospodarczej dla największych krajowych i międzynarodowych sieci handlowych, w tym również dyskontowych. Wyroby spółki sprzedawane są pod nazwami tych sieci, jako ich marki prywatne (private labels). 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.