Produkty spożywcze wśród najczęściej polecanych przez znajomych

Autor: dlahandlu.pl 20 kwietnia 2017 09:20

82 procent polskich konsumentów korzystających z internetu poleca znajomym produkt lub usługę - wynika z badania “Lojalni 2017” przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego na panelu Ariadna na zlecenie 2take.it. (57%) badanych poleca innym zakup konkretnego produktu lub usługi co najmniej raz w miesiącu, w tym 14% robi to raz w tygodniu lub częściej. 66% badanych przyznało, że udział w programie lojalnościowym sprawia, że częściej kupują produkty lub usługi firmy, która go prowadzi.

Polecenie znajomego jest często sygnałem kupna sprawdzonego produktu lub skorzystania z wypróbowanej przez znajomych usługi. – Wyniki dowodzą, że chętnie polecamy sprawdzone produkty oraz usługi i sami też chętnie kierujemy się opiniami innych w swoich decyzjach zakupowych - komentuje dr Tomasz Baran z Uniwersytetu Warszawskiego, autor badania “Lojalni 2017 - raport o konsumentach”.

Wśród najczęściej polecanych innym produktów królują produkty spożywcze - w ciągu ostatnich 12 miesiącach poleciło je innym osobom 42% konsumentów. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki (39%). Chętnie dzielimy się rekomendacjami zakupu określonej odzieży (35%), książki (30%), sklepu (29%), czy smartfonu (27%).
Najrzadziej polecamy sobie takie produkty, jak motocykl (2%), bilety lotnicze (4%), materiały biurowe i usługi prawne (po 6%). Blisko co czwarty z nas poleca innym sprzęt AGD, z którego już korzysta i fryzjera, z którego jest zadowolony.
21% pytanych, odpowiedziało, że raz w miesiącu kupiło polecany produkt lub skorzystało z polecanej usługi. 72% respondentów przyznało, że dotychczas podejmowało decyzje zakupowe pod wpływem polecenia. Najczęściej kupiliśmy w ten sposób produkty spożywcze (34%), kosmetyki (34%), odzież (25%) i książki (21%). 6% pytanych przyznało, że w ostatnich dwunastu miesiącach wybrało pub opierając się na rekomendacjach znajomych.

To, co warto kupić, najczęściej polecamy sobie w bezpośredniej rozmowie (aż 76%) lub w rozmowie telefonicznej (32%). 25% dzieliła się swoją opinią w sklepie, a co piąta (19%) w mediach społecznościowych (np. na Facebooku). – Internet, a zwłaszcza media społecznościowe są obecnie najsilniejszym „wzmacniaczem” zjawiska rekomendowania produktów i usług - uważa dr Tomasz Baran z Uniwersytetu Warszawskiego.

Zdecydowana większość internautów (81%) bierze udział w programach lojalnościowych i w przeważającej mierze korzysta w tym zakresie z plastikowej karty lojalnościowej (74%). Ale też 33% robi to za pomocą strony internetowej, 32% gromadzi kupony promocyjne, 26% zbiera punkty w postaci pieczątek przybijanych na karteczkach. 19% badanych deklaruje udział w programach lojalnościowych za pomocą aplikacji na smartfonie.

Kobiety częściej niż mężczyźni kupują polecane kosmetyki (kobiety 50,5%, mężczyźni 15,5%), z kolei to mężczyźni częściej kupują z takiej przyczyny smartfony (mężczyźni 16,8 %, kobiety 8,8%).

66% respondentów przyznało, że byłoby zainteresowanych wzięciem udziału w programie, w którym otrzymywaliby wynagrodzenie za polecanie innym osobom produktów lub usług, które kupili.

Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na zlecenie 2Take.it Ogólnopolska próba użytkowników Internetu w wieku od 18 lat wzwyż (N=1074). Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji internautów dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI. Marzec 2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,66

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.