Produkty w e-sklepie będą musiały być prezentowane tak jak na realnej półce sklepowej

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2013 14:17

W przyszłym roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie przekazywania konsumentom informacji - a w związku z nią wszyscy producenci żywności i suplementów diety, którzy oferują produkty w Internecie, są zobowiązani dostarczyć konsumentowi pełną informację o produkcie identyczną z tą, jaką klienci znajdą na opakowaniu produktu dostępnym na półce sklepowej.

Same opakowania produktów spożywczych poddawane są już teraz liftingowi, gdyż nowe przepisy szczegółowo opisują to, jak należy przestawiać na etykiecie istotne informacje. Regulują m.in. to, że substancje alergenne muszą być specjalnie wyróżnione spośród innych składników, opisują jakie dane mają znajdować się obok siebie - w jednym polu widzenia, a nawet uściślają minimalną wielkość czcionki jaką są zapisywane.
Firma Brandbank, z której usług korzystają m. in. Tesco Ezakupy oraz internetowe delikatesy Piotr i Paweł, opracowała rozwiązanie pozwalające przenosić treść i sposób jej zapisu z fizycznej etykiety do kanału online. Na podstawie fizycznego produktu dane z opakowania zostają w specjalnym trybie przeniesione do cyfrowej biblioteki, tak aby również w formacie cyfrowym spełniały wymogi stawiane przez unijne rozporządzenie. Po zakończeniu procesu producent potwierdza, że elektroniczna treść jest zgodna z Rozporządzeniem PE nr 1169/2011 o przekazywaniu konsumentowi informacji na temat żywności, a Brandbank wystawia certyfikat zgodności cyfrowych danych produktu z etykietą i jej formą dostosowaną do unijnego prawa.
Szacuje się, że w Polsce działa ponad 300 sklepów internetowych sprzedających żywność i inne produkty z branży FMCG - wszystkie one muszą przygotować się do daleko idących zmian w przedstawianiu artykułów na swoich witrynach. Nie dość, że produkty bez kompletu informacji będą musiały z nich zniknąć, to wszystkie wymagane dane powinny być dostępne dla klienta e-sklepu w odpowiednim, prawnie zdefiniowanym formacie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.