PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Prognoza na 2020 rok: Marki wracają do realu i zajmują stanowisko

Autor: dlahandlu.pl 9 grudnia 2019 14:23

Prognoza na 2020 rok: Marki wracają do realu i zajmują stanowisko Fot. Shutterstock.com

Według przygotowanego przez firmę Kantar globalnego raportu dotyczącego trendów i prognoz w mediach na rok 2020, marketerzy i właściciele mediów staną przed wyzwaniem wypracowania nowych umiejętności i sposobów angażowania konsumentów, które pozwolą im docierać do konsumentów na coraz bardziej zatłoczonym rynku mediowym.

Badacze z firmy Kantar przewidują swoisty ‘paradoks cyfrowy’. Z jednej strony wciąż rośnie liczba kanałów i punktów kontaktu, które mogą być w sposób wiarygodny wykorzystywane przez marki. Jednak kontakt z konsumentem będzie coraz trudniejszy ze względu na ich mnogość oraz przeciążenie różnego typu komunikatami. Marketerzy staną też przed wyzwaniem związanym z ‘dylematem dotyczącym wykorzystywania zbieranych danych’ – jak sprostać oczekiwaniom konsumentów dotyczącym dostarczania odpowiednio spersonalizowanych treści i działać zgodnie z ograniczeniami dotyczącymi prywatności i ochrony danych osobowych. Korzystanie z plików cookie będzie coraz trudniejsze, reklamodawcy będą musieli więc znaleźć alternatywne rozwiązania, aby mierzyć efektywność reklamy. 

Według Kantara branża marketingowa będzie jednym z największych beneficjentów ery 5G, dzięki większym możliwościom dotarcia i angażowania konsumentów. Jednak aby móc wykorzystać możliwości oferowane przez technologię 5G, marketerzy będą musieli wprowadzić szereg istotnych zmian.

Marki będą mówić głośniej i szukać nowych dróg w reklamie audio. Nowe kanały audio mają szansę wyróżnić się na rynku. Treści i handel połączą się w ramach zjawiska ‘shopvertising’ – co oznacza, że zakupów będzie można dokonywać już nie tylko za pomocą mediów społecznościowych, ale telewizji i cyfrowych kanałów kontaktu poza domem, dzięki czemu skróci się cykl „zamkniętej pętli marketingowej”.

Marki będą obecne zarówno w kanałach cyfrowych jak i w realu, co oznacza możliwe spowolnienie wzrostu reklam cyfrowych.

Poprzez odebranie przywództwa konsumentom, w 2020 roku obserwować będziemy radykalizację marek. Przy czym marki muszą zadbać, aby ich strategie mediowe były spójne z ich wartościami i celami.

Marketing z wykorzystaniem influencerów będzie wchodził w fazę dojrzałości. Więcej marek nawiąże współpracę z influenserami. Jednocześnie w roku 2020 marki zaczną poważniej podchodzić do pomiarów skuteczności swoich działań w tym obszarze.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7189
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.