Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Program 500+ wpłynie na sprzedaż w sklepach spożywczych i sieciach handlowych

www.portalspozywczy.pl 26 lutego 2016 11:48

Rodzice, którzy dostaną pieniądze z programu 500 plus, wydadzą je głównie na ubrania oraz codzienne zakupy dla całej rodziny. Dzięki temu sklepy spożywcze i sieci handlowe mogą liczyć na wzrost sprzedaży – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Edward Korbel, ekspert firmy SW Research.

Firma badań rynku i opinii SW Research postanowiła przyjrzeć się, na co uprawnione osoby spożytkują dodatkowe pieniądze. Internetowo przebadała 646 rodziców, którzy mają co najmniej dwójkę dzieci w wieku poniżej 18 lat, czyli takich, którym przysługuje comiesięczne wsparcie finansowe. Zapytała, czy program będzie dla nich pomocny oraz na co zamierzają wydać otrzymywane co miesiąc dodatkowe 500 zł.

Z badania wyraźnie widać, że zdecydowana większość uważa program "Rodzina 500 plus" za pomocny. Twierdzi tak ponad 2/3 badanych bez względu na poziom zamożności. Najsilniej takie przekonanie wyrażają osoby najmniej zamożne. Aż połowa z nich mówi, że dodatkowe pieniądze będą bardzo pomocne.

Na co je wydadzą? Najliczniej wskazywane kategorie przez wszystkich badanych to ubrania dla dzieci, jedzenie i codzienne zakupy dla całej rodziny, szeroko rozumiana edukacja, czyli książki, korepetycje i kursy oraz wakacje, wypoczynek i rekreacja dla dzieci. – Badanie pokazuje, że duża część pieniędzy trafi do handlu detalicznego, tym bardziej, że konsumenci nie dość trafnie oceniają własne zachowania zakupowe, nie doceniając zakupów impulsowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Edward Korbel, ekspert ds. badań z SW Research.

Jeśli klienci znajdą się w sklepie spożywczym z dodatkową gotówką, to zdaniem eksperta z SW Reasearch będą podlegać działaniom promocyjnym i merchandisingowym, które skłonią ich do dodatkowych zakupów. – Tym bardziej, że w sklepach spożywczych bywają dużo częściej niż w sklepach odzieżowych, księgarniach czy biurach podróży – tłumaczy Edward Korbel.

Więcej portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.