Program lojalnościowy kosztował Stokrotkę 6 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2016 14:23

Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego Emperia Holding w I kw. 2016 roku wyniosły 593 mln zł i były wyższe o 25,59 proc. rdr, przy czym wzrost sprzedaży LfL wyniósł 8,5 proc. Reszta wzrostu pochodziła z otwarć nowych placówek.

W I kw. otwarto 17 nowych sklepów: 4 supermarkety, 11 marketów, 2 sklepy franczyzowe. Jednocześnie 4 placówki zostały zamknięte, co oznacza przyrost na poziomie 13 placówek. 

W omawianym okresie sieć zintensyfikowała swoją aktywność marketingową, skupiając się na realizacji akcji promocyjnych i programów lojalnościowych. Zgodnie z informacjami akcja lojalnościowa "noże za 1 gr" kosztowała spółkę 6 mln zł, co odbiło się na spadku marży brutto o 1 proc. Stokrotka wprowadziła również nową politykę cenową w kategorii mięs, co miało istotny wpływ na poprawę postrzegania cenowego sieci przez klientów. Obniżki cen przełożyły się na spadek marży brutto o 1,3 proc. Średnia miesięczna sprzedaż z mkw. w sklepach Stokrotka wzrosła z  1226 zł w I kw. 2015 roku do 1334 w I kw. 2016 roku, czyli o 8.8 proc. Na kolejne kwartały firma planuje zwiększenie aktywności marketingowej w mediach, głównie w radiu oraz wprowadzenie nowych programów lojalnościowych "szklane pojemniki za 1 gr" oraz "50 proc. ceny za komplet garnków". Koszt nowych programów lojalnościowych powinien zamknąć się kwotą 6 mln zł. Jednocześnie wraz z firmą zewnętrzną prowadzi projekt poprawy produktywności w sklepach. Ma to szansę skutkować zmniejszeniem potrzeb pracowniczych w wysokości 1/2-1 etat na sklep. 

W I kw. uruchomione zostało centrum dystrybucyjne w Lublinie o pow. 6 tys. mkw. Jest to drugie po Teesinie, centrum logistyczne w ramach własnej sieci dystrybucji.

W ocenie władz spółki w II kw. tempo otwarć nowych sklepów powinno być podobne jak w I (ok. 15-17 placówek). W zależności od kształtu podatku możliwe jest przyspieszenie otwarć placówek franczyzowych. Jednak uruchomienie w 2016 roku 50 nowych sklepów franczyzowych może się okazać zadaniem ambitnym, jakkolwiek w ocenie Dariusza Kalinowskiego, prezesa zarządu, ciągle aktualnym. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,78

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.