Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Programom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy niezdrowej żywności

Autor: PAP 29 października 2014 16:33

Audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy niezdrowej żywności, m.in. czekolady i chipsów - wynika z porozumienia siedmiu największych nadawców programów telewizyjnych podpisanego w środę w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Pod porozumieniem podpisy złożyli przedstawiciele: ITI Neovision, Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN, VIMN Poland oraz The Walt Disney Company Polska.

Zgodnie z nim od 1 stycznia 2015 r. audycjom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat, nadawanym między godziną 6. a 20., nie będą mogły towarzyszyć reklamy artykułów spożywczych i napojów zawierających składniki, których obecność w codziennej diecie dzieci jest niewskazana. Zostały one opisane w Kryteriach żywieniowych - dokumencie opracowanym na zlecenie Polskiej Federacji Producentów Żywności przez Instytut Żywności i Żywienia oraz zaakceptowane przez Ministerstwo Zdrowia.

Wyszczególniono w nim 10 kategorii produktów, dla których określono m.in. zawartość tłuszczu, cukrów i sodu. Dodatkowo wyszczególniono grupę produktów, które nie będą mogły być w ogóle reklamowane obok programów dla dzieci niezależnie od ich składu. Chodzi np. o: czekoladę, wyroby czekoladowe, dżem lub marmoladę, słodycze nieczekoladowe, napoje, chipsy.

Zapisy porozumienia dotyczą także umieszczania przy audycjach wskazań sponsorskich.

Nadawcy już od początku grudnia tego roku będą wymagać od reklamodawców, by złożyli pisemne oświadczenie o zgodności reklamowanego produktu lub wskazania sponsorskiego z Kryteriami żywieniowymi.

Podpisana samoregulacja wynika z zapisów ustawy o radiofonii i telewizji. Zapisano w niej, że audycjom dla dzieci nie powinny towarzyszyć przekazy handlowe dotyczące artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana. Przystąpienie do niej było dobrowolne, negocjacje między nadawcami trwały półtora roku.

Z monitoringu prowadzonego przez KRRiT w 2012 r. reklamy produktów niezdrowej żywności stanowiły 10 proc. wszystkich reklam emitowanych przy audycjach dla dzieci, w 2013 r. - 7 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.