Programy lojalnościowe kuszą też małe sieci sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 23 lipca 2019 10:12


Programy wsparcia sprzedaży stają się siłą napędową w budowaniu lojalności i pozyskaniu nowych klientów – tak wynika z badania “Wyzwania sprzedaży 2019” przeprowadzonego przez ICAN Institute we współpracy z Edenred Polska.

„To tendencja wzrostowa, którą obserwujemy od kilku lat ”– powiedziała Magdalena Bednarz, Product Line Business Manger Edenred Polska. „Firmy stają się otwarte na nowe rozwiązania „napędzające” sprzedaż, stąd wzrost popularności programów lolajnościowych – dodaje.

W roku 2018, 67% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20% dzięki m.in. wdrożeniu programów lojalnościowych. Obecnie 65% firm rozwija programy wsparcia sprzedaży, a 5% badanych zamierza je wprowadzić w bieżącym roku. Dla porównania - 3 lata temu zaledwie 45% firm korzystało z programów.

Firmy sięgają po programy wsparcia sprzedaży, bo widzą szybki i realny wzrost z inwestycji. Programy lojalnościowe pomagają zoptymalizować koszty firmy, jak również utrzymują wysoką motywację uczestników. Na początku trzeba jednak ustalić cel, który mamy do osiągnięcia oraz grupę osób, do której program będzie skierowany. Ważne jest też określenie budżetu, w oparciu o który powstanie konstrukcja programu. Od pomysłu, po ciekawy i angażujący projekt po system atrakcyjnych nagród, który zapewni każdemu swobodę wyboru i dostępność nagród – tak w skrócie powinien wyglądać idealny program.

97% pracodawców widzi w programach potencjał do zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów, jak również wspierają promocję usług i produktów firmy – zaznacza 83% badanych firm. Efektywność programów wsparcia sprzedaży dostrzegają nie tylko największe przedsiębiorstwa, ale również mniejsze firmy z różnych branż.

Najczęściej z programów wsparcia sprzedaży (91%) korzystają klienci z segmentu B2B, a co drugi program skierowany jest do rynku B2C. W przypadku klienta biznesowego dominują punkty handlu hurtowego (96%) oraz sprzedaży detalicznej (78%). Dużą rolę w realizacji strategii sprzedażowej każdej firmy odgrywają również kanały sprzedaży. Im lepsza motywacja i wsparcie sieci dystrybucji i przedstawicieli handlowych, tym gwarancja lepszych wyników dla firmy. Jak motywować kanały sprzedaży? Ważne, aby nagradzać nie tylko tych najbardziej aktywnych, osiągających najwyższe wyniki, lecz także tych słabszych do zwiększania obrotów. Tworzenie warunków, w których każdy

z nich będzie czuł się komfortowo i doceniony przez firmę przełoży się na ich zaangażowanie w program i obopólny sukces.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,79

  • Śr

    10,60

  • Min

    7,03

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 931
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.