Projekt "polskich półek" w marketach może uderzyć rykoszetem w naszych eksporterów

www.portalspozywczy.pl 20 czerwca 2017 14:16

Dyrektor PFPŻ jest zdania, że bez wprowadzenia pewnych ograniczeń w stosowaniu np. znaku "Produkt polski", może się okazać, że urzędnicy osiągną efekt inny od zamierzonego.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi od 1 stycznia zmieniło zasady oznaczania żywności znakiem "Produkt polski", a także postuluje pomysł utworzenia „polskich półek“ w sieciach handlowych. 

W ocenie Andrzeja Gantnera tego typu rozwiązania, jeśli nie są połączone z konkretnymi wymogami jakościowymi, mogą doprowadzić do przykrych konsekwencji.

- Większości produktów na rynku i na eksport nie stanowią tylko drogie produkty najwyższej jakości. Ten fakt był podstawą oskarżeń Czechów wobec naszej żywności. Zarzucali nam, że choć deklarujemy, że mamy żywność najwyższej jakości, to w czeskich marketach wcale nie znajdują pysznej polskiej kiełbasy czy pasztetu. Tłumaczymy im, że widocznie taką jakość zamawiają czeskie sieci, ale w ich rozumieniu wszystko to jest „produkt polski“. Z problemem tym walczymy już od ponad czterech lat - dodaje.

Gantner uważa, że z proponowanych przez MRiRW rozwiązań chętniej skorzystają zwłaszcza producenci żywności o niższej jakości.

- To podbije wizerunek ich produktów, przynajmniej przez jakiś czas. Wszyscy wiemy, że kiełbasy w cenie 7 zł/kg i 50 zł/kg to nie są te same kiełbasy. Węgrzy też chcą zarezerwować sporą część półki w sieciach dla swoich produktów. Biorąc pod uwagę, że jesteśmy dużym eksporterem żywności do tego kraju, to wcale nie jest dla nas dobrze. Jeśli dostępna powierzchnia w sklepie się zmniejsza to określone produkty muszą wypaść. Będzie źle jeśli wypadną akurat nasze - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.